Aanmelden minor? (niet VU-student)

Ik ben geen VU-student en wil een minor volgen aan de Vrije Universiteit Amsterdam.

Wil je een minor volgen aan de VU? Bekijk voordat je je aanmeldt eerst het minorenoverzicht voor de toelatingseisen per minor.

Hoe meld je je aan?

Studeer je aan een andere Nederlandse hogeronderwijsinstelling?
Meld je dan via deze link aan als bijvakstudent om een minor aan de VU te volgen. Vervolgens kun je je voor één of meerdere vakken aan de VU aanmelden. Je hoeft je dus niet via Studielink in te schrijven (zoals voor een volledige opleiding).

Let op: Houd er rekening mee dat je ingeschreven dient te zijn aan een andere Nederlandse onderwijsinstelling om als bijvakstudent een minor aan de VU te kunnen volgen. Neem voor vragen over je aanmelding contact op met de Studentenbalie.

Ben je niet ingeschreven aan een andere Nederlandse onderwijsinstelling en wil je toch vakken volgen aan de VU? Kijk dan of het vak openstaat voor contractonderwijsstudenten. Dan betaal je collegegeld per ECTS. Meer informatie over contractonderwijs vind je hier

Ben jij een Exchange student of Semester in Amsterdam student?
Dan is het International Office verantwoordelijk voor de goedkeuring en inschrijving van vakken. Neem voor meer informatie contact op met het Incoming Exchange Team of Semester in Amsterdam Team.

Zorg ervoor dat je je aanmelding voor de minorvakken op tijd in orde maakt!
Lees meer over intekenen voor onderwijs en tentamens.

Wil je een minor volgen aan de VU?

Je kunt kiezen uit meer dan 110 minoren

Bekijk ons minorenaanbod!

VU Minormarkt

Of je nu gaat voor een minor die aansluit bij je opleiding of voor een kijkje in de keuken bij een andere studie. Of omdat je een minor nodig hebt ter voorbereiding op je master.

Bij de VU is er altijd wel een minor die bij je past.

Kom naar de VU Minormarkt!
een gezicht dat gevormd wordt door allerlei maatschappelkijke thema's

Misschien ben je hier ook naar op zoek?

Heb je vragen of advies nodig?

Neem gerust contact op met de Studentenbalie.

Stuur een e-mail naar studentenbalie@vu.nl o.v.v. je studentnummer

Stuur ons een bericht via de online chat (ma t/m vr: 10.30 - 12.30 en 14.00 - 16.00).

Bel +31 (0)20 59 85020 (ma t/m vr: 10.30 - 12.30 en 14.00 - 16.00).

Ben je al VU-student? Stel je vraag via het vragenformulier (log in met je VUnetID)