Call for Proposals: VU BKO and SKO alumni fund 2023/2024

Het Scholarship of Teaching and Learning Fund geeft jou als BKO en SKO alumni de kans om te onderzoeken hoe jouw ideeën om onderwijs te verbeteren in de praktijk werken. Toets je ideeën op basis van onderwijskundige literatuur en primaire dataverzameling. Informeer en inspireer de VU-gemeenschap met je bevindingen. Vraag voor 1 november 2023 financiering aan bij het SoTL BKO en SKO alumnifonds.

Wat is SoTL?
Scholarship of Teaching and Learning (SoTL) is een wetenschappelijke benadering die de nadruk legt op het systematisch onderzoeken, reflecteren en delen van onderwijspraktijken.

Wat levert het jou op?
⌚ 10k euro budget om tijd te besteden en assistenten in te huren om je innovatie te onderzoeken
👩‍🏫 Training in SoTL-concepten en -methodologieën
🤝 Mentorschap door SoTL-experts van het VU Centre for Teaching & Learning
🌐 Word lid van het netwerk van SoTL professionals aan de VU
✨ Erkenning voor jouw leiderschap in onderwijsinnovatie
💹 Goede basis voor een groter SoTL project ondersteund door (inter)nationale financiering

Wat wordt er van jou en je team verwacht?
💡 Stel een uitdagend SoTL-project voor met echte potentie om het onderwijs aan de VU toekomstbestendig te maken
💕 Committeer je aan de volledige implementatie van je SoTL project voor december 2024
🧩 Neem actief deel aan de training, netwerk- en verspreidingsactiviteiten

Dien je aanvraag in voor 1 november en (als je voorstel wordt gehonoreerd) voer je project uit in 2024!

Richtlijnen en informatie voor aanvragen
Een team van docenten dat een slim idee voor toekomstbestendig onderwijs op basis van literatuur wil testen en evalueren, kan een financieringsvoorstel indienen.

Een team kan bestaan uit docenten van dezelfde opleiding en/of faculteit, of uit verschillende. Succesvolle voorstellen ontvangen een budget van maximaal €10.000 (bijvoorbeeld uren voor onderzoeksopzet, technische ondersteuning en vastleggen van kennisclips). Daarnaast worden zij ondersteund door onderwijsexperts van het VU Centre for Teaching & Learning voor de implementatie, monitoring, evaluatie en verspreiding van (de resultaten van) de pilot.

Een voorstel bestaat uit een ingevuld Aanvraagformulier in het Engels of Nederlands (gebruik dit sjabloon) en een Ondersteuningsbrief van een lijnmanager of programmadirecteur verbonden aan de hoofdaanvrager. Alle vereiste documenten moeten in één .pdf naar ctl@vu.nl worden gestuurd.

Deadline voor aanmelding
De deadline voor aanvragen is 1 november 2023 vóór 23:59 uur. De winnende voorstellen ontvangen in december bericht.

Meer informatie en contact

Snelle navigatie

Ga hier direct terug naar de homepage van het CTL.
Veelbezochte cursussen: BKOSKOLeergang Onderwijskundig Leiderschap
Cursussen per doelgroep: junior docentendocenten met een BKOonderwijsleidersPhDs met onderwijstaken

Heb je vragen?

Neem dan contact op met Laura Arnesano via ctl@vu.nl.

Contactpersoon

• Laura Arnesano