CTL voor startende en junior docenten

Heb jij je passie voor onderwijs ontdekt en wil je je hier verder in ontwikkelen? Bij het VU Centre for Teaching & Learning (CTL) ontwikkel je je didactisch repertoire en inzicht in wie jij bent als docent. Om studenten nog beter te begeleiden in hun groei naar analytische en zelfstandige professionals.

Laagdrempelig én uitdagend
Door laagdrempelig je docentvaardigheden te ontwikkelen werken we samen aan het versterken van de kwaliteit van het onderwijs. Leren doe je samen. Daarom beloven we je in elk traject een veilige, inclusieve omgeving die je prikkelt tot reflectie, die uitdaagt en groei-georiënteerd is.

Voor wie
Dit aanbod is bedoeld voor startende en junior docenten die zich willen ontwikkelen in het geven van onderwijs. Heb je meer dan 4 jaar onderwijservaring? Kijk dan op deze pagina voor docenten met een BKO voor programma's die beter bij jou passen.

Programma's voor startende en junior docenten

• Start-to-teach dag
    Tijdens deze dag verdiep je je als startende docent in wat voor een docent je wil zijn en wat we aan de VU onder goed docentschap verstaan. Ook krijg je handvatten om de eerste weken goed te starten: hoe bereid je je lessen voor? Hoe maak je kennis met studenten en bouw je een relatie op?
  • Broedplaats voor junior docenten
    Dé plek aan de VU om collega junior docenten te ontmoeten, te inspireren, ervaringen uit te wisselen en je samen nog verder te ontwikkelen als onderwijsexpert.
  • 'Pioneers of Education' programma voor junior docenten
    Ben jij een juniordocent en beschik je over een basiskwalificatie onderwijs (BKO) en de drive om meer te leren over curriculumvernieuwing en onderwijskundig leiderschap? In dit programma ga je aan de slag met projectmanagement, onderwijsinnovatie en persoonlijk leiderschap.
  • Coaching on the Job (bijv. over toetsing)
    Wil je met iemand sparren over je onderwijs, of heb je een vraag over je onderwijspraktijk? Voor al jouw onderwijsvragen biedt het CTL coaching on the job.

Programma's die leiden tot een BKO
Ben je op zoek naar een traject dat ook kwalificeert?
Kies het traject dat het beste bij je past:

Snelle navigatie VU Centre for Teaching & Learning

Ga hier direct terug naar de homepage van het CTL.
Veelbezochte cursussen: BKOSKOLeergang Onderwijskundig Leiderschap
Cursussen per doelgroep: junior docentendocenten met een BKOonderwijsleidersPhDs met onderwijstaken

Wil je een vraag aan een van onze medewerkers stellen? Neem dan contact op met Carin Weitering, medewerker studentzaken, ctl@vu.nl.
Of bel ons op: 020 598 4263. (op werkdagen tussen 9.00 en 17.00).

Contactpersoon