CTL-programma's voor leidinggevenden in het onderwijs

10 april 2024
Als leidinggevende in het onderwijs sta je voor de uitdaging om jezelf en je onderwijs te blijven ontwikkelen. Als Centre for Teaching & Learning ondersteunen je hier graag bij. In het studiejaar 2024-2025 starten daarom weer diverse programma’s voor opleidingsdirecteuren en andere leidinggevenden in het onderwijs.

Big Ideas in Curriculum Design
Ben je bezig met curriculumvernieuwing of (her)ontwerp? In dit inspirerende en hands-on programma richten deelnemers zich op het werken op geplande momenten, met peers, onder begeleiding, naar het resultaat van een efficiënt en effectief afgestemd en (her)ontworpen curriculum aan het eind van het jaar.
Startdatum: 24 en 25 oktober 2024. Informatie en aanmelden.

Bouwen aan sterke onderwijsteams
Wil je de motivatie en samenwerking binnen je team versterken om samen aan beter onderwijs te werken? In dit programma ontdek je vijf bouwstenen van effectieve samenwerking in een team en krijg je beter zicht op jezelf als leider (in onderwijs).
Startdatum: 11 oktober 2024. Informatie en aanmelden.

Licht op leiderschap in onderwijs
Breng je omgeving in beweging om het onderwijs verder te ontwikkelen en te innoveren! Dit programma biedt wetenschappelijke perspectieven op onderwijskundig leiderschap en helpt je bij het ontwikkelen van je persoonlijke en professionele leiderschapsstijl.
Startdatum: 10 september 2024. Informatie en aanmelden.

Senior kwalificatie examinering (SKE-VU)
Wil je je toetsdeskundigheid aanzienlijk vergroten en je collega's ondersteunen om de toetskwaliteit van jullie opleiding naar een hoger plan te tillen?  In deze video zie je hoe andere deelnemers dit programma hebben ervaren.
Startdatum: 5 november 2024. Informatie en aanmelden.

Startdag voor opleidingsdirecteuren
Ben of ken je iemand die net gestart is als opleidingsdirecteur? Ben je nieuwsgierig naar wat je kunt verwachten, en hoe je de balans kunt vinden met alle nieuwe taken, verantwoordelijkheden en een overvolle mailbox? Meld je dan aan voor de jaarlijkse Startdag voor opleidingsdirecteuren.
Datum: 4 juli 2024, 10.00-17.00 uur. Informatie en aanmelden.

CTL jaarprogramma 2024-2025
Het volledige CTL jaarprogramma voor 2024-2025 zal begin mei worden gepubliceerd. Hierin staat een overzicht van alle programma's die we het komende academische jaar aanbieden.

Mocht je nog vragen hebben over één van deze programma’s of een andere opleidingswens koesteren, laat het ons dan vooral weten!

Snelle navigatie VU Centre for Teaching & Learning

Ga hier direct terug naar de homepage van het CTL.
Veelbezochte cursussen: BKOSKOLeergang Onderwijskundig Leiderschap
Cursussen per doelgroep: junior docentendocenten met een BKOonderwijsleidersPhDs met onderwijstaken

Wil je een vraag aan een van onze medewerkers stellen? Neem dan contact op met Carin Weitering, medewerker studentzaken, ctl@vu.nl.
Of bel ons op: 020 598 4263. (op werkdagen tussen 9.00 en 17.00).