Door samenwerken de les versterken

Maak kennis met Lesson Study (webinar)

Wat is Lesson Study nu precies? Heb je al vaker van de methode gehoord maar nog geen goed beeld van wat het inhoudt? Of ben je benieuwd of Lesson Study iets voor jou of je school is?

De gratis webinar Kennismaken met Lesson Study VU wordt op dit moment niet aangeboden. Mocht aanmelden weer mogelijk zijn, dan vermelden we dat op deze plaats. Deelname verplicht je tot niets. Tijdens dit interactieve webinar maak je kennis met de professionaliseringsmethode Lesson Study-VU voor docententeams.

Lesson Study is een leuke werkwijze om je vak te verbreden en uitdagender te maken, door intensief samen te werken met collega’s binnen de vaksectie of een leerjaar. Je deelt daarbij ervaringen, kennis en lesroutines. De aanpak van de VU Lerarenacademie, met een specifieke focus op differentiatie, maakt dat je gaat experimenteren met nieuwe werk- en instructievormen. Je breidt hierdoor jouw handelingsrepertoire uit en kijkt met een frisse blik naar de leerlingen. Je krijgt nog meer oog voor hun leer- en instructiebehoeften en je kunt het onderwijs hier beter op afstemmen. De leerlingen zijn ook actief bij een Lesson Study traject betrokken, omdat zij worden geïnterviewd over de experimentele lessen. Hun ervaringen en reacties hebben een centrale plaats in het proces.

Tijdens de webinar vertelt de trainer over de werkwijze, doelen en opbrengsten en geeft voorbeelden van vraagstukken of uitdagingen waarvoor je Lesson Study kunt inzetten. Je hebt daarnaast alle gelegenheid om vragen te stellen. Deelname aan het webinar is kostenloos en vrijblijvend.

Datum en tijd:
Zodra dit webinar weer wordt aangeboden, verschijnt hier z.s.m. de nieuwe datum.

Kosten: er zijn geen kosten aan verbonden

Aanmelden
Zodra deze vrijblijvende online kennismaking met Lesson Study VU weer wordt aangeboden, zullen wij het aanmeldformulier weer activeren.  aanmeldformulier webinar Lesson Study

Wil je weten wat Lesson Study voor jouw les, team of school kan betekenen?

Praktische vragen

We maken graag vrijblijvend een afspraak om je wensen te bespreken voor maatwerk en/of incompany. Neem daarvoor contact op met Vivian van Piggelen via lerarenacademie@vu.nl

Of bel 020- 598 9279 op ma en wo tussen 9.00-16.00 uur.