Westbroek, H., Jongejan, W., Kaal, A.A., & de Vries, B. (2022). Research Literacy in initial teacher education: Supporting the development of personal theories. In: Boyd, P., Szplit, A. & Zbróg, Z. (2022). Developing Teachers’ Research Literacy – International Perspectives.
Kaal, A.A. & Dönszelmann, S. (Eds.) (2020). Language Awareness - Special issue: Towards Language Aware Citizenship. Selected papers from the 14th International Conference of the Association for Language Awareness. Vrije Universiteit Amsterdam, July 2018. Volume 29, no. 3-4.
Dönszelmann, S., Van Beuningen, C., Kaal, A.A. & De Graaff, R. (Red.) (2020). Handboek Vreemdetalendidactiek. Bussum: Coutinho.
Dönszelmann, S, Kaal, A.A., De Graaff, R. & Beishuizen, J. (2019). Doeltaal-Leertaal : De invloed van een concrete doeltaaldidactiek op vaardigheidsprestaties in de reguliere mvt-les. Levende Talen Tijdschrift, 20(4), 3 - 13.
Kaal, A. A. (2018). Mvt-onderwijs nu en in de toekomst. Opvattingen van docenten en vakdidactici. Rapportage. Amsterdam: Meesterschapsteam mvt/VU Amsterdam.
Westbroek, H., De Vries, B., Jongejan, W., Kaal, A.A., & Pauw, I. (2018). Opleiden voor de toekomst: hoe praten over onderzoek professionele ruimte creëert. Tijdschrift voor Lerarenopleiders 39(4), p. 51-66.
Hanne, M. & A.A. Kaal (Eds.) (2018). Narrative and metaphor in education: Look Both Ways. Routledge.
Kaal, A.A. & Dönszelmann, S. (2018). Stories about Language: Raising Learners’ Language Awareness Using Metaphor. In: Narrative and metaphor in education: Look Both Ways. Hanne, M. & Kaal, A. A. (eds.). Routledge.
Dönszelmann, S., Kaal, A.A., De Graaff, R. & Beishuizen, J. (2016). Doeltaal Leertaal, een didactiek en een professionaliseringstraject. In: Levende Talen Tijdschrift. 17, 3, p. 35-45.
Westbroek, H. B. & A.A. Kaal (2016). Leren onderzoeken in de eerstegraads lerarenopleiding. In: Tijdschrift voor Lerarenopleiders 37(1), p. 5-14.
Kaal, A.A. (2012). Metaphor in Conversation. PhD thesis. Uitgeverij BoxPress, Oisterwijk. ISBN978908891-376-1.
Dorst, A.G. & A. A. Kaal (2012). “Metaphor in Discourse: beyond the boundaries of MIP“. In: MacArthur, F., Oncins-Martínez, J.L., Sánchez-García, M. and Piquer-Píriz, A.M. (Eds.), Metaphor in Use: Context, Culture, and Communication.
Steen, G.J., Dorst, A.G., Herrmann, J.B., Kaal, A.A., Krennmayr, T. & Pasma, T. (2010). A Method for Linguistic Metaphor Identification: From MIP to MIPVU (2010). Amsterdam and Philadelphia: John Benjamins.
Steen, G.J., Dorst, A.G., Herrmann, J.B., Kaal, A.A., Krennmayr, T. & Pasma, T. (2010). VU Amsterdam Metaphor Corpus. Oxford: Oxford Text Archives. http://www.ota.ox.ac.uk/headers/2541.xml.
Steen, G.J., Biernacka, E., Dorst, A.G., Kaal, A.A., Lopez-Rodríguez, C.I. & Pasma, T. (2010). “Pragglejaz in practice: Finding metaphorically used words in natural discourse”. In: Low, G., Tod, Z., Deignan, A., and L. Cameron (eds), Researching and Applying Metaphor in the Real World. Amsterdam and Philadelphia: John Benjamins.
Steen, G.J., Dorst, A.G., Herrmann, J.B., Kaal, A.A. & Krennmayr, T. (2010). “Metaphor in Usage”. In: Cognitive Linguistics 21(4).