Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Publicaties | Anna Kaal

Publicaties | Anna Kaal

Westbroek, H., Jongejan, W., Kaal, A.A., & de Vries, B. (2022). Research Literacy in initial teacher education: Supporting the development of personal theories. In: Boyd, P., Szplit, A. & Zbróg, Z. (2022). Developing Teachers’ Research Literacy – International Perspectives

Kaal, A.A. & Dönszelmann, S. (Eds.) (2020). Language Awareness - Special issue: Towards Language Aware Citizenship. Selected papers from the 14th International Conference of the Association for Language Awareness. Vrije Universiteit Amsterdam, July 2018. Volume 29, no. 3-4

Dönszelmann, S., Van Beuningen, C., Kaal, A.A. &  De Graaff, R. (Red.) (2020). Handboek Vreemdetalendidactiek. Bussum: Coutinho. 

Dönszelmann, S, Kaal, A.A., De Graaff, R. & Beishuizen, J. (2019). Doeltaal-Leertaal : De invloed van een concrete doeltaaldidactiek op vaardigheidsprestaties in de reguliere mvt-les. Levende Talen Tijdschrift, 20(4), 3 - 13.

Kaal, A. A. (2018). Mvt-onderwijs nu en in de toekomst. Opvattingen van docenten en vakdidactici. Rapportage. Amsterdam: Meesterschapsteam mvt/VU Amsterdam.

Westbroek, H., De Vries, B., Jongejan, W., Kaal, A.A., & Pauw, I. (2018). Opleiden voor de toekomst: hoe praten over onderzoek professionele ruimte creëert. Tijdschrift voor Lerarenopleiders 39(4), p. 51-66. 

Hanne, M. & A.A. Kaal (Eds.) (2018). Narrative and metaphor in education: Look Both Ways. Routledge. 

Kaal, A.A. & Dönszelmann, S. (2018). Stories about Language: Raising Learners’ Language Awareness Using Metaphor. In: Narrative and metaphor in education: Look Both Ways. Hanne, M. & Kaal, A. A.  (eds.). Routledge. 

Dönszelmann, S., Kaal, A.A., De Graaff, R. & Beishuizen, J. (2016). Doeltaal Leertaal, een didactiek en een professionaliseringstraject. In: Levende Talen Tijdschrift. 17, 3, p. 35-45. 

Westbroek, H. B. & A.A. Kaal (2016). Leren onderzoeken in de eerstegraads lerarenopleiding. In: Tijdschrift voor Lerarenopleiders 37(1), p. 5-14.

Kaal, A.A. (2012). Metaphor in Conversation. PhD thesis. Uitgeverij BoxPress, Oisterwijk. ISBN978908891-376-1.

Dorst, A.G. & A. A. Kaal (2012). “Metaphor in Discourse: beyond the boundaries of MIP“. In: MacArthur, F., Oncins-Martínez, J.L., Sánchez-García, M. and Piquer-Píriz, A.M. (Eds.), Metaphor in Use: Context, Culture, and Communication.

Steen, G.J., Dorst, A.G., Herrmann, J.B., Kaal, A.A., Krennmayr, T. & Pasma, T. (2010). A Method for Linguistic Metaphor Identification: From MIP to MIPVU (2010). Amsterdam and Philadelphia: John Benjamins.

Steen, G.J., Dorst, A.G., Herrmann, J.B., Kaal, A.A., Krennmayr, T. & Pasma, T. (2010). VU Amsterdam Metaphor Corpus. Oxford: Oxford Text Archives. http://www.ota.ox.ac.uk/headers/2541.xml.

Steen, G.J., Biernacka, E., Dorst, A.G., Kaal, A.A., Lopez-Rodríguez, C.I. & Pasma, T. (2010). “Pragglejaz in practice: Finding metaphorically used words in natural discourse”. In: Low, G., Tod, Z., Deignan, A., and L. Cameron (eds), Researching and Applying Metaphor in the Real World. Amsterdam and Philadelphia: John Benjamins.

Steen, G.J., Dorst, A.G., Herrmann, J.B., Kaal, A.A. & Krennmayr, T. (2010). “Metaphor in Usage”. In: Cognitive Linguistics 21(4)

Ga hier terug naar Anna's profiel.

Snelle navigatie VU Lerarenacademie

Ga hier direct terug naar de homepage van de VU Lerarenacademie.
Veelbezochte cursussen: Lesson StudyOpleiding voor LerarenopleidersULO
Cursussen per doelgroep: lerarenschoolopleiderszij-instromers

Wilt u een vraag aan een van onze medewerkers stellen? Neem dan contact op met Vivian van Piggelen, medewerker studentzaken, lerarenacademie@vu.nl.

Of bel ons op: 020 598 9279 (op ma en wo tussen 9.00-16.00 uur).