Data governance, advanced analytics en de invloed van big data

Business Analytics & Data Governance voor Financials

Heb je al ervaring opgedaan met het toepassen van business analytics? En vind je het belangrijk om jezelf verder te ontwikkelen op het gebied van data en analyses om zo waarde te creëren voor prestatiebeoordeling, besluitvorming en innovatie binnen jouw organisatie?

Dan is de leergang Business Analytics & Data Governance van Vrije Universiteit Amsterdam een mooie aanvulling op je huidige carrière als financial professional. In 6 avonden gaan onze professoren en praktijkexperts in op de vele aspecten van data governance, advanced analytics en de invloed van (big) data. Heb je nog geen ervaring opgedaan met business analytics, dan is het verstandig om eerst het speciale voorloopcollege "Basisvaardigheden Business Analytics" te volgen, waarin de basis wordt gelegd voor een aantal (statistische) technieken.

Wat levert deze leergang je op?

• Kennis van principes en toepassingen van business analytics en (big) data governance die relevant zijn voor de business partnerrol van de financiële functie.
  • De vaardigheid om informatiebehoeften te vertalen in toepassingen van (advanced) data analytics en statistische modellen.
  • Ervaring opdoen met het zelf toepassen van diverse vormen van analytics (inclusief analytics die voor artificiële intelligentie worden toegepast) om de vereiste inzichten te verkrijgen die relevant zijn voor de financial professional als adviseur voor het strategische en operationele management.
  • Je krijg de kans een pilot-toepassing voor de eigen organisatie te maken met hulp van een van de betrokken hoogleraren.
  • Goed inzicht krijgen in de wijze waarop de end-to-end processen van het verzamelen van interne en externe data tot en met het rapporteren van (op analytics gebaseerde) inzichten vorm kan krijgen en daaraan te stellen privacy-, cyber security- en informatiekwaliteitsvereisten.
  • Je ontwikkelt een gefundeerde visie op de toepassing van business analytics, de waarde ervan voor financiële en niet-financiële (ESG) prestatiebeoordeling, besluitvorming en innovatie (nieuwe business modellen) en de condities die vereist zijn voor adequate/zinvolle toepassingen van business analytics.

Business Analytics & Data Governance in het kort:

• Startdatum: Voorloopcollege 23 oktober, Eerste college leergang 6 november 2024
  • Duur: 6 avonden in november en december
  • Tijdsinvestering: per college: 3 uur deelnemen en 1 uur voorbereiden
  • Colleges: woensdagavond van 18.00 - 21.00 uur
  • PE-punten: 24 PE-punten
  • Vorm: online
  • Kosten: € 2.075. Meld je je aan vóór 18-10-2024? Dan ontvang je een vroegboekkorting van € 300. Voorloopcollege: €350.

Bekijk alle toelatingseisen, kosten en praktische informatie

Accreditaties

Ontdek onze School of Business and Economics