Van sociaal-ecologisch gevaar tot de toekomst beschermen - CLUE+ 23 mei 2024 09:15 - 12:30

Verhalen zijn aangrijpingspunten voor verandering

Verhalen zijn aangrijpingspunten voor verandering. De verhalen die we nu gebruiken blijken destructief te zijn. We hebben meer duurzame en rechtvaardige verhalen nodig om door te leven. Onze aanpak om harten, geesten en systemen te veranderen is om: 1.) een grotere reflexiviteit te ontwikkelen over hoe verhalen werken; 2.) te wijzen op problemen in oude verhalen en denkwijzen; 3.) de kracht van nieuwe verhalen en denkwijzen te benadrukken; en 4.) solidariteit te smeden tussen actieve veranderaars en mensen die de nieuwe verhalen omarmen.

Verhalen brengen urgente boodschappen over met een gemeenschappelijk thema: de noodzaak om nu actie te ondernemen. De verhalen variëren van fictieve ontmoetingen tot non-fictieve brieven, reisverslagen, infografieken en cartoons. Eerdere verhalen in deze serie, tijdens COP28, zijn gepubliceerd in een catalogus. Zie voor de uitgave https://vu.nl/cop28

Onze workshop zal: verhalen creëren via startactiviteiten, elkaars verhalen delen in verhalencirkels, en openbare lezing van verhalen voor discussie.

• 23 mei 2024
  • 9:15 inloop
  • 9:30 - 12:30
  • Meld je hier aan
  • Gratis event
  • Locatie: 3D kamer
  • Doelgroep: VU studenten en medewerkers
  • Taal: Engels
  • Voor vragen kan je een email sturen naar clue@vu.nl

3D is de huiskamer van de Vrije Universiteit Amsterdam

3D is het centrum voor debat, dialoog en diversiteit en het sociale hart van de Vrije Universiteit.
Bij 3D geloven we dat het goede leven aan de VU gepaard gaat met gesprek, debat of dialoog maar evenzeer met samenzijn in een gezellige ruimte en een safe/ brave-space op campus.

Studenten volgen in 3D de workshop 'I've got plants this Wednesday'

Over Van sociaal-ecologisch gevaar tot de toekomst beschermen - CLUE+

Startdatum

• 23 mei 2024

• 09:15 - 12:30

• Debatcentrum 3D

• De Boelelaan 1085
  • 1081 HV Amsterdam

Georganiseerd door

• CLUE+

Taal

• Engels

Bekijk testimonials

Wat zeggen studenten over 3D?

Testimonials

Neem contact op met 3D

Het debatcentrum van de Vrije Universiteit Amsterdam

Bekijk onze agenda 3D evenementen

Bezoek onze website VU.nl/3D

Debatcentrum 3D
Je vindt de ingang van 3D op het campusplein, in het W&N gebouw, tegenover de glazen container. Op de begane grond vind je onze trap die naar de schuifdeur leidt. Klik voor Google maps.
De Boelelaan 1085
1081 HV Amsterdam