Scriptie informatie Faculteit der Geesteswetenschappen

Laatst gewijzigd op 15 november 2023
Scriptie en thesis informatie van FGW

De meeste bachelor- en masterstudies sluit je af met een scriptie. Op deze pagina vind je informatie over het scriptietraject van je studie, in het bijzonder de facultaire scriptieregeling, de scriptiehandleiding van je opleiding en beoordelingsformulieren. De scriptieregeling biedt informatie over formele regels en afspraken omtrent het scriptietraject. De scriptiehandleiding beschrijft het scriptietraject zoals dat binnen de opleiding wordt gevolgd.

• De belangrijkste stappen voor het schrijven van een scriptie lees je in de facultaire scriptieregeling en de bijbehorende scriptiehandleiding van de opleiding, onderstaand beschreven.
  • In de werkbank Academische vaardigheden vind je nuttige informatie over het doen van onderzoek en het uitbrengen van verslag over je onderzoek.

Ingangseisen

Eventuele ingangseisen voor deelname aan het scriptiecolloquium en de scriptie zijn te vinden in de Onderwijs- en Examenregeling (OER) van de opleiding in de Studiegids.

Heb je vragen? Neem gerust contact op met de coördinator van je scriptietraject. In de vakbeschrijving van de scriptie van je Studiegids vind je wie dat is.

Meer informatie over Afstuderen en diploma

Meer informatie over scriptie en thesis