Sportzomer aan de VU

Wij zijn trots op onze topsporters!

We gaan een sportieve zomer tegemoet. Het seizoen is van start gegaan met het EK-voetbal en staat verder nog in het teken van de Tour de France, Wimbledon en de Olympische Spelen. Aan de VU doen we mee! Wat staat onze topsporters te wachten? En wat zeggen VU-wetenschappers over het belang van sport en bewegen?

Aan de VU zetten studenten hun beste beentje voor. In het Human Performance Lab bereiden zij zich voor om in Parijs voor goud te gaan. De afgelopen maanden combineerden zij hun studie met sport, begeleid door een toegewijd VU-team van coaches en onderzoekers. Of het nu gaat om wielrennen, roeien of hockeyen, onze studenten leveren hoe dan ook een topprestatie.

Ondertussen richten wetenschappers aan de Vrije Universiteit Amsterdam zich op maatschappelijke vraagstukken rond sport en bewegen. Hoe krijgen we Nederlanders in beweging? Is het goed om af en toe te verliezen? En hoe zit het met de financiĆ«le wereld achter de sport? Op deze pagina vind je het laatste nieuws, inspirerende verhalen en aankomende evenementen van de VU-gemeenschap.

'Van keepers wordt vaak gezegd dat ze gekke mensen zijn.'

Hoe combineren VU-topstudenten hun studie met topsport en hun studentenleven?

Lees het interview met keeper en tweedejaars psychologiestudent Mei Wei Rispens.

Beeld: Ad Valvas

Mei Wei Ripens in actie als keeper.

VU-onderzoek over sport en bewegen