Alledaags Nederlands op zaterdag

Taalcursus Nederlands tot A2 (zaterdag)

Let op: de inschrijving voor deze cursus is tijdelijk gesloten, want de cursusgroepen die in mei starten zijn vol. Begin juni 2024 volgt meer informatie over de inschrijving voor de cursussen die vanaf september starten.

Werk, woon of studeer je - tijdelijk - in Nederland? Heb je de Nederlandse taal niet per se nodig voor je werk of studie, maar wil je wel kunnen (mee)praten met buren, vrienden, collega's of medestudenten? De cursus Alledaags Nederlands is gemakkelijk te combineren met werk, studie of gezin. Je hebt één keer per week les op zaterdagochtend en studeert daarnaast veel online. Tijdens de groepslessen oefen je met name je uitspraak en kun je vragen stellen aan de docent. Het tempo is gelijk aan de avondcursussen, maar je hebt minder uren les.

Tijdens de cursus leer je niet alleen de Nederlandse taal kennen, maar ook de cultuur, maatschappij en politiek. Daarnaast maak je kennis met Nederlandse tradities, zoals Koningsdag en Sinterklaas!

Reacties van deelnemers:

• “De docent legt dingen uit volgens het niveau van de studenten en schroeft het niveau op naarmate we beter worden. Ze stemt ook af op elke student en merkt al onze behoeften op. Ze moedigt ons aan en motiveert ons om de taal te leren.”
  • “Ik vond de cursus erg leuk. Ik heb veel geleerd, voelde me uitgedaagd en zag veel vooruitgang in slechts 2 maanden.”
  • "Voordat ik aan de cursus meedeed, kende ik niet eens één Nederlands woord, maar na deelname aan de cursus kreeg ik het vertrouwen dat als ik hard werk en goed oefen, ik het goed kan doen."
  • "Je leert er in deze cursus praktische dingen die je bij andere beginnerslessen niet leert."
  • "De cursus is heel praktisch. Je wordt letterlijk ondergedompeld in de Nederlandse cultuur en je leert er veel van."

Meer informatie over deze cursus
Curriculum
Resultaat
Data en contact

Contact opnemen

Voor informatie over inschrijving ga je naar

de webpagina Inschrijven

Heb je vragen of wil je een afspraak maken?

Stuur een e-mail naar vu-nt2@vu.nl

of bel +31 (0)20 5986398 (ma-vr van 13.00 tot 15.00 uur)