Cursus Actualiteiten migratierecht

Op de hoogte blijven van de relevante ontwikkelingen op het gebied van het asiel- en migratierecht? Een goede reden om bij de VU Law Academy de ๐—ฐ๐˜‚๐—ฟ๐˜€๐˜‚๐˜€ ๐—”๐—ฐ๐˜๐˜‚๐—ฎ๐—น๐—ถ๐˜๐—ฒ๐—ถ๐˜๐—ฒ๐—ป ๐—บ๐—ถ๐—ด๐—ฟ๐—ฎ๐˜๐—ถ๐—ฒ๐—ฟ๐—ฒ๐—ฐ๐—ต๐˜ te volgen op donderdag 14 december 2023 (9-17uur). In deze cursus bespreken experts van het Centrum voor Migratie en Asielrecht van de Vrije Universiteit Amsterdam, onder meer professor Hemme Battjes en professor Lieneke Slingenberg de belangrijkste ontwikkelingen aan de hand van de meest recente jurisprudentie. Tevens wordt stilgestaan bij nieuwe (en op handen zijnde) wetgeving.

Aan bod komen, onder meer, de volgende onderwerpen:
- Asielprocedure
- Opvang van asielzoekers
- Nationaliteit en staatloosheid
- Gezinsmigratie

Doelgroep
De cursus is gericht op advocaten en rechtshulpverleners in vreemdelingen- en migratiezaken en juristen werkzaam bij NGOโ€™s. De uitspraken en literatuur zijn daar dan ook op toegesneden. De cursus is ook toegankelijk voor leden van de rechterlijke macht, ambtenaren van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND), en voor academici, die door opleiding of werkervaring deze cursus op juridisch academisch niveau kunnen volgen.

Docenten
Het docententeam bestaat uit experts op het gebied van migratierecht die werkzaam zijn in het Amsterdam Centre for Migration and Refugee Law van de Vrije universiteit. Zie hier voor een overzicht van docenten.

Meer informatie over deze cursus
Inhoud
Resultaat
Data en contact

Accreditaties

Contact en meer informatie

Heeft u vragen over deze cursus?

Neem contact op met Ilse Herweijer, medewerker administratie via vulaw@vu.nl
Of bel ons op: 020-598 62 55 (op werkdagen tussen 9.00 en 17.00).

Ben je student van een bachelor- of masteropleiding aan de VU en heb je vragen aan een docent of je faculteit?
Neem dan contact op met de studentenbalie van de VU

Deze cursus incompany volgen?

E Wij kunnen deze cursus toespitsen op uw wensen. Neem hiervoor contact op met Ireen Schouten, opleidingsmanager incompany cursussen via i.schouten@vu.nl

T 020-598 62 55 (op werkdagen tussen 9.00 en 17.00).

Kijk op 'Informatie over fysiek en online onderwijs bij VULaw' voor informatie over hoe wij ons onderwijs aanbieden.

Contactpersoon

Ilse Herweijer foto