2-jarige master Educatie in de Taal- en Cultuurwetenschappen

Educatie in de Taal- en Cultuurwetenschappen

VU Lerarenopleiding | tweejarige educatieve master Taal- en Cultuurwetenschappen naar eerstegraads docentschap in het voortgezet onderwijs

Herinner jij je nog die leraar uit het voortgezet onderwijs die jou haarfijn kon uitleggen waarom Jan Wolkers zo’n goede schrijver is, die leuke ezelsbruggetjes had voor Engelse woorden of die je liet zien dat de Latijnse taal zo ingenieus in elkaar steekt?

Dan begrijp jij hoe belangrijk een goede leraar is! Zulke lessen blijven je je hele leven bij. Met de tweejarige master Educatie in de Taal- en Cultuurwetenschappen word jij ook zo’n goede leraar Engels, Nederlands of Griekse en Latijnse taal en cultuur.

Leg zelf de accenten
Lesgeven is spannend en uitdagend. Voor de klas staan moet in je zitten, maar met de juiste opleiding haal je alles uit jezelf. Je kunt zelf bepalen waar je de accenten wilt leggen: meer vakinhoudelijke of didactische expertise of meer kennis van onderwijsonderzoek. Zo bepaal jij wat voor leraar je wilt zijn. Voor je leerlingen, voor de school, voor je collega’s en voor jezelf!

De startdatum van deze opleiding is 1 september (aanmelding vóór 1 juni).

.
Trefwoorden: master educatie | leraar Engels | leraar Nederlands | leraar Grieks | leraar Latijn | leraar voortgezet onderwijs | leraar middelbare school | lerarenopleiding | eerstegraads lesbevoegdheid | docent

Ontdek jouw studie Educatie in de Taal- en Cultuurwetenschappen

Dit maakt de opleiding uniek:

• De modulaire opbouw rond 21 thema’s (kernpraktijken). Hierin zitten alle bouwstenen die je nodig hebt om aan de slag te gaan als eerstegraads leraar.
  • Academische vakopleiding: vakinhoud, vakdidactiek en schoolpraktijk ineen.
  • Meer dan 50% van je opleiding ben je op de stageschool in de praktijk werkzaam. Samen met de school leiden we je op tot een solide tweedegraads leraar voor de onderbouw havo/vwo en vmbo.
  • Vakinhoud wordt afgestemd op de vooropleiding en de bekwaamheidseisen die gesteld worden aan het leraarschap.
  • Veel keuzeruimte: bepaal zelf hoe jij je wilt ontwikkelen en presenteren!
  • Aandacht voor onderwijsonderzoek, burgerschap en modern leraarschap.
  • De VU lerarenopleiding is partner van goede opleidingsscholen in de regio. Samen met hen werken we aan een gedegen begeleiding van starters. Je staat er dus ook na je studie niet alleen voor!
  • Een eerstegraads tweejarige lerarenopleiding waarvoor je na je bachelor direct toelaatbaar bent.
Ontdek de studie-inhoud
Unieke punten van de master Educatie in de Taal- en Cultuurwetenschappem