Academisch jaar
2021-2022
Semester
1
Taal
Nederlands
Periode
1&2
Dag
Maandagavond en donderdagochtend
Tijd
18.00-20.00 (Ma) en 9.30-11.30 (Do
Aantal meetings
28
Datums
6, 9, 13, 16, 20, 23, 27, 30 september
4, 7, 11, 14, 18, 21 oktober
1, 4, 8, 11, 15, 18, 22, 25, 29 november
2, 6, 9, 13, 16 december
Locatie
Vrije Universiteit, De Boelelaan 1105, 1081 HV Amsterdam
Zaal
-Donderdag 21 oktober 2021: BV-1H24
-Donderdagen 4 & 11 november: HG-09A32
-Donderdag 18 november: HG-0G28
-Donderdagen 25 november & 2 december: NU-4B47
-Donderdagen 9 & 16 december: HG-11A24
-Maandagen 1, 8, 15, 22, 29 november & 6, 13 december: HG-05A16
Credits
12
Coordinator
Dylan Vianen dylan@debildungacademie.nl
Themadocenten
De Thema-docent is een expert aangaande de thematiek en waarborgt het niveau en de inhoudelijke samenhang van de programmaonderdelen.
- Duco Bannink – Is bestuurskundige en geïnteresseerd in de thema’s van samenwerking en sturing in een veranderende samenleving, de laatmoderniteit. Hij schreef in 2018 samen met Hans Bosselaar het boek Het Probleem Samenwerken en in 2019 de monografie Besturen Zonder Wij.
- Gjalt de Graaf – Is bestuurskundige en hoogleraar Integriteit van Academisch Onderwijs. Zijn oratie getiteld ‘Conflicterende waarden in academia’ gaat over waarden die er in het academisch onderwijs toe doen.
- Hans Schnitzler – Is filosoof, publicist, voormalig columnist van de Volkskrant en verantwoordelijk voor de module Digitalisering aan De Bildung Academie. Hij is schrijver van de boeken Het Digitale Proletariaat en Een Kleine Filosofie van de Digitale Onthouding.
- Eugene Sutorius – Eugene Sutorius maakte carrière als advocaat, was jarenlang rechter en laatstelijk hoogleraar Strafrechtwetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam; hij is nu hoogleraar Retorica, grondlegger van De Bildung Academie en verantwoordelijk voor de module Overtuigingskracht aan de academie.
- Lieselot Vandenbussche – Is bestuurskundige en onlangs gepromoveerd op een proefschrift over vloeibare relaties in het bestuur. Ze is gespecialiseerd in het ‘relationele perspectief’ in de bestuurskunde en ze ziet bestuur als een uitdaging om samenwerking vorm te geven? Ze is sterk geïnteresseerd in innovatieve onderwijsvormen.
Werkgroepdocent
De werkgroepdocent is verantwoordelijk voor de praktische opdrachten en de begeleiding van expressie en retorica.
Astrid Elburg – Eigenaar van Elburg Consultancy en werkzaam als strategisch adviseur, executive coach en leiderschapstrainer. Ze gebruikt daarbij innovatieve, soms confronterende onderwijsvormen. Daarbij is zij lid van diverse raden van toezicht, waaronder Nemo en voorzitter van het Rijksmuseum Muiderslot. Tevens is zij lid van de Denktank van De Bildung Academie.