Uitstekende resultaten NSE 2024 voor bachelor Natuur- en Sterrenkunde

19 juni 2024
De resultaten van de Nationale Studenten Enquête (NSE) 2024 laat voor de bachelor Natuur- en Sterrenkunde geweldige resultaten zien. De NSE is een uitgebreid, landelijk onderzoek dat de mening van studenten over hun studieprogramma's en instellingen verzamelt en waardevolle inzichten oplevert in de kwaliteit van het Nederlandse hoger onderwijs.

Hoogtepunten uit de NSE-resultaten van 2024

De bacheloropleiding Natuur- en Sterrenkunde, een joint degree met de Universiteit van Amsterdam, heeft opmerkelijke erkenning gekregen en springt er prominent uit tussen alle Nederlandse bacheloropleidingen natuurkunde, natuur- en sterrenkunde en sterrenkunde. Zo heeft de bachelor:

• De hoogste score overall: de opleiding behaalde de hoogste overall tevredenheidsscore van alle Nederlandse natuurkunde, natuur- en sterrenkunde en sterrenkundebacheloropleidingen.
  • Nationaal de hoogste score voor de docenten
  • Nationaal hoogste score voor studiebegeleiding
  • De hoogste score op nationaal niveau voor het verbinden van studenten met potentiële loopbaantrajecten.

Deze prestaties bewijzen de toewijding aan het bieden van een uitzonderlijke educatieve ervaring en het ondersteunen van de academische en professionele groei van de studenten.

Join us

Overweeg je een carrière in de natuur- en sterrenkunde? Dan nodigt de afdeling je uit om hun best beoordeelde  Natuur- en Sterrenkunde programma te verkennen. Ervaar de uitstekende opleidings-, begeleidings- en carrièremogelijkheden waarmee het programma zich onderscheid.

De afdeling is betrokken bij het onderwijs in de opleidingen Natuur- en Sterrenkunde, Science Business and Innovation, Medische Natuurwetenschappen (alle drie de BSc en MSc) en de BSc-opleiding Werktuigbouwkunde (samen met de Universiteit van Amsterdam). Twente).

Bekijk de afdelingspagina voor meer informatie over de afdeling.