EU Heavy Metal Sustainability - BIP aan de Universiteit van Innsbruck

12 juni 2024
De universiteit van Innsbruck biedt een Blended Intensive Programme (BIP) aan dat openstaat voor bachelor- en masterstudenten van Aurora-universiteiten

Deze cursus is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in het duurzame gebruik van metalen, vanuit welk perspectief dan ook. Vanuit een langetermijnperspectief traceren we de ontginning van metalen van de prehistorie tot de toekomst aan de hand van geselecteerde voorbeelden. We onderzoeken ook de centrale rol van energiebronnen en denken na over de levenscyclus van metalen in de context van wereldwijde materiaalcycli, planetaire grenzen en klimaatverandering. De cursus vereist weinig achtergrondkennis op het gebied van archeologie en scheikunde en nodigt expliciet studenten uit andere vakgebieden uit om deel te nemen.

Aan het einde van de cursus zullen studenten in staat zijn om vaardigheden en theorieën aan te passen en toe te passen op nieuwe situaties en om complexe vraagstukken op innovatieve manieren te onderzoeken. Op basis van het geleerde zullen studenten evalueren met meer aandacht voor verschillende disciplinaire perspectieven. Toekomstige problemen zullen kritisch worden bekeken en worden beschreven op een manier die niet ernstig wordt belemmerd door omissies.

Belangrijke data

• Aanmelddeadline: 12 juli 2024
  • Voorbereiding: 12 november 2024 (tbc), online
  • Fysiek deel: 20-24 januari 2025, tbd
  • Debriefing: eind-februare (tbd), online

• De BIP wordt in het Engels gegeven en is 5 ECTS waard.
  • Je kunt je rechtstreeks bij de Universität Innsbruck inschrijven door dit inschrijfformulier in te vullen. Informeer ook outgoing@vu.nl
  • VU Amsterdam heeft beperkte fondsen beschikbaar om Aurora Mobility te ondersteunen. Het bedrag dat beschikbaar is voor deze specifieke cursus is €395 (5 dagen mobiliteit), en in het geval je besluit om op een duurzame manier te reizen €603 (5 dagen mobiliteit, 2 reisdagen en de groene reis aanvulling). Er zijn extra beurzen beschikbaar voor studenten met gezondheidsproblemen of financiële problemen.
  • Een bevestiging van inschrijving of het verzoek om persoonlijke gegevens te uploaden voor inschrijving is nog geen definitieve bevestiging van toelating: deze wordt pas verstuurd nadat het hele proces is afgerond.
  • Zie de webpagina in de Aurora Course Catalogus voor meer informatie.

Contact

Aurora staat onder leiding van onderstaande personen. Voor vragen zie de contactinformatie rechts.

Ramon Puras
Secretary-General