Onderwijs Onderzoek Actueel Organisatie en samenwerking EN
Login als
Studiekiezer Student Medewerker
Bachelor Master VU voor Professionals
HOVO Amsterdam VU-NT2 VU Amsterdam Summer School Honoursprogramma Universitaire lerarenopleiding
Promoveren aan de VU Uitgelicht onderzoek Prijzen en onderscheidingen
Onderzoeksinstituten Onze wetenschappers Research Impact Support Portal Impact maken
Nieuws Agenda Energie in transitie
Israël en Palestijnse gebieden Vrouwen aan de top Cultuur op de campus
Praktische informatie VU en innovatiedistrict Zuidas Missie en Kernwaarden
Organisatie Samenwerking Alumni Universiteitsbibliotheek Werken bij de VU
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Interviews studenten VU Lerarenopleidingen

Delen
29 augustus 2022
Voor sommigen is het een lang gekoesterde wens om zich om te laten scholen tot leraar in het voortgezet onderwijs, voor de ander is later docent worden al van kleins af aan duidelijk. Elke student heeft een eigen beweegreden om met de lerarenopleiding te starten. Wat was de doorslaggevende factor? Wat trekt ze aan om voor de klas staan? En welke inzichten hebben zij opgedaan? Studenten van de VU lerarenopleiding vertellen hun persoonlijke verhaal.

In een serie van interviews komen verschillende studenten van de VU lerarenopleidingen aan het woord. Fadi Lamaa volgt naast zijn werk als leraar economie de universitaire lerarenopleiding bedrijfseconomie. Voordat hij in Nederland begon met lesgeven was hij al 10 jaar economiedocent in Libanon. Mike van Bilzem koos voor het schoolvak Engels omdat dat door het gamen zo’n beetje zijn tweede taal was geworden. Het mooiste van het vak vindt hij: "Als docent weet je als je opstaat, niet hoe je dag zal verlopen. Dat hangt af van de leerlingen en wie jij op dat moment voor ze bent." Michel de Kock en Joke Muller kozen er na een commerciële carrière voor om zich om te laten scholen tot respectievelijk leraar Duits en leraar Frans. Michel heeft voor zijn omscholing dertig jaar als purser gewerkt en focust zich tijdens het lesgeven op het thema ‘doeltaal, leertaal'. Kennis van taal ontwikkelt zich hierin vooral wanneer leerlingen praten. Voor Joke was het altijd al duidelijk dat wanneer zij terug zou komen in Nederland, ze heel graag het onderwijs in wilde gaan. Esther Geenen was voordat zij informaticadocent in het speciaal voortgezet onderwijs werd werkzaam in het bedrijfsleven, onder andere bij IBM. Een docent Engels vroeg haar destijds om samen het vak Informatica op te zetten en ze is nooit meer weggegaan. 

Snel navigeren website Universitaire Lerarenopleidingen

Contact opnemen

Vragen over de Universitaire Lerarenopleidingen? Ons telefonisch spreekuur is op maandag & donderdag van 10.00 - 12.00 uur via 020-5989210

Of e-mail ons via lerarenopleidingen@vu.nl.

Direct naar

Homepage Cultuur op de campus Sportcentrum VU Dashboard

Studie

Academische jaarkalender Studiegids Rooster Canvas

Uitgelicht

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas

Over de VU

Contact en route Werken bij de VU Faculteiten Diensten
Privacy Disclaimer Veiligheid Webcolofon Cookies Webarchief

Copyright © 2024 - Vrije Universiteit Amsterdam