Workshop: Artificial Intelligence and Course Design 19 september 2024 14:00 - 17:00

ChatGPT heeft zijn intrede gedaan in het onderwijs en generatieve AI is een blijver. Maar wat is het ethos achter generatieve AI en hoe doet generatieve AI haar schijnbaar magische werk?

In deze workshop, georganiseerd door het VU Centre for Teaching & Learning, zal Felienne Hermans, hoogleraar Informatica Onderwijs, eerst de filosofische en technische basis van AI-algoritmen uitleggen. Dit zal je als docent helpen om betere keuzes te maken over hoe je AI kunt gebruiken met studenten.

AI heeft ook een verschillende impact op elke cursus. In het praktijkgerichte tweede deel van de workshop onderzoek je de leerdoelen van je cursus en verfijn je deze om de rol van AI in je onderwijspraktijk beter te kunnen managen.

Benieuwd naar wat je kunt verwachten tijdens deze workshop? Klik hier voor een sneak preview.

Over Workshop: Artificial Intelligence and Course Design

• 19 september 2024

• Nieuwe Universiteitsgebouw
  • 6A-61

• De Boelelaan 1111
  • 1081HV Amsterdam

Georganiseerd door

• VU Centre for Teaching & Learning

Taal

• Engels

Docent: Felienne Hermans

Felienne Hermans, een vooraanstaande expert in informatica-onderwijs, heeft een indrukwekkende loopbaan in onderwijs en onderzoek. Sinds 2020 doceert ze als vakdidacticus informatica aan de Vrije Universiteit en is ze sinds oktober 2022 hoogleraar vakdidactiek van de informatica. Felienne staat bekend om haar inzet voor het toegankelijk maken van programmeeromgevingen en haar onderzoek, waaronder haar bekroonde proefschrift en recente werk met de programmeertaal Hedy, wordt wereldwijd erkend.

Meer informatie en contact

Snelle navigatie

Ga hier direct terug naar de homepage van het CTL.
Veelbezochte cursussen: BKOSKOLeergang Onderwijskundig Leiderschap
Cursussen per doelgroep: junior docentendocenten met een BKOonderwijsleidersPhDs met onderwijstaken

Heb je vragen?

Neem dan contact op met Laura Arnesano via ctl@vu.nl.

• Laura Arnesano
  • Medewerker studentzaken & marketingcommunicatie

Direct naar

Onderzoek Research and Impact Support Portal Universiteitsbibliotheek Persvoorlichting VU