Ga jij voor een groene, duurzame wereld?

Kies jouw bacheloropleiding duurzaamheid aan de VU

Wil je aarde, klimaat en biodiversiteit begrijpen? De samenleving en economie duurzaam innoveren? Laat je inspireren door een aantal van de bacheloropleidingen aan de Vrije Universiteit Amsterdam waarin je met duurzaamheid aan de slag kunt. Unlock your potential!

Voor een studie over duurzaamheid ben je bij de Vrije Universiteit Amsterdam, als meest duurzame universiteit van Nederland, op de juiste plek. Duurzaamheid gaat over de balans tussen natuur, aarde, milieu en samenleving. Hieronder vind je een aantal voorbeelden van onze duurzaamheid opleidingen. Maar je kunt je natuurlijk ook met andere studies in duurzame onderwerpen verdiepen. Denk bijvoorbeeld aan: Aardrijkskunde, geologie, geowetenschappen en fysische geografie, aardwetenschappen, biologie, klimaatverandering, schoon drinkwater, watermanagement, milieukunde, duurzaam landgebruik, ecosystemen en biodiversiteit, bosbranden, de stikstof cyclus, natuurbehoud. En duurzame economie, duurzaam ondernemen, innovatie, energietransitie, nieuwe en hernieuwbare energiebronnen, water- en natuurbeheer, duurzame voedselproductie. Of ga jij voor innovatieve, duurzame en toegankelijke gezondheidszorg voor iedereen? Een eerlijke, groene, gezonde en inclusieve samenleving? Duik bijvoorbeeld in milieurecht, klimaatadaptatie en klimaatmigratie. Check hieronder een aantal mogelijkheden!

Vind jouw bacheloropleiding over duurzaamheid

Onderzoek naar de klimaateffecten van bosbranden

VU Aardwetenschapper Roland Vernooij achtervolgt bosbranden en reist hiervoor de hele wereld rond. Voor zijn onderzoek meet hij op verschillende plekken op aarde het effect van bosbranden op het klimaat. In de video legt hij uit hoe een drone daarbij helpt.

Duurzaamheid: van klimaat tot verstedelijking, van innovatieve startups tot PFAS

Direct naar

Onderzoek Research and Impact Support Portal Universiteitsbibliotheek Persvoorlichting VU

Onderwijs Studiegids Canvas Studentenbalie