International Women’s Day: Inspiring Inclusion

8 maart 2024
Vrijdag 8 maart vieren we de wetenschappelijke prestaties van vrouwen tijdens Internationale Vrouwendag. Woman STEM, NEWConnective, FAM, WO&MEN@VU en 3D bundelen hun krachten voor een festival met panels, muziek en gesprek. Jij bent, samen met je medestudenten en collega’s van harte uitgenodigd voor deze feestelijke bijeenkomst. Het programma begint om 11 uur en gaat door tot in de avond

Women in STEM organiseert een panelgesprek genaamd Inspire Inclusion: Challenges and Opportunities from Women in STEM and Academia. Een panelsessie met verschillende vrouwelijke VU-wetenschappers die hun werk bespreken en de uitdagingen waarmee zij in de academische wereld worden geconfronteerd.

Wo&Men@VU biedt een optreden van "Fiere Vrouwen" aan, een muzikaal collectief dat vrouwelijk talent in de kijker zet. Op Internationale Vrouwendag aan de VU zullen Christel Mayven en pianist Mijin Kim een aantal geweldige liedjes ten gehore brengen.

NEWConnective biedt een interactieve sessie over vooroordelen aan. Welke verborgen vooroordelen hebben we ten opzichte van anderen? Hoe verhouden we ons tot deze vooroordelen? En hoe beïnvloedt dat onze werk- en studieruimtes? Na het 'onthullen' van onze vooroordelen zal de sessie doorgaan met een discussie.

FAM, de studentenvereniging organiseert ’s avonds een speciale bijeenkomst exclusief voor vrouwelijke studenten bestaande uit een panel gevolgd, een healingsessie en een drankje ter afsluiting.

Je kunt de hele dag meedoen, of een onderdeel bijwonen!

Datum: 8 maart 2024

Tijd: 10:30 – 16:00 en 19:00 – 22:00

Locatie: Bij 3D, het Dialoogpodium van de VU in het W&N gebouw

Het evenement is gratis.

De deur staat open en aanmelden is niet nodig.

Voertaal is Engels

Neem contact op met WO&MEN@VU:

women@vu.nl