Keuzegids Masters 2023

9 maart 2023
Een aantal masteropleidingen van de Vrije Universiteit Amsterdam is bovengemiddeld goed beoordeeld door studenten. De postinitiële masteropleiding Epidemiologie krijgt zelfs van studenten het predikaat 'excellent'. Dat is te lezen in de Keuzegids 2023, die donderdag 9 maart is verschenen. Studenten beoordelen jaarlijks hun opleidingen op inhoud, docenten, toetsing, voorbereiding, loopbaan en sfeer. Hieronder staan de opleidingen die bovengemiddeld goed zijn beoordeeld.

De master Culture, Organization and Management van de Faculteit der Sociale Wetenschappen scoort bovengemiddeld op inhoud en begeleiding.

De Faculteit der Geneeskunde doet het qua inhoud, begeleiding, toetsing, voorbereiding loopbaan en sfeer heel goed met de postinitiële masteropleiding Epidemiologie. Daarmee is het één van de 18 masters in Nederland met deze beoordeling. Ook de inhoud van de master Oncology wordt door studenten boven gemiddeld gewaardeerd evenals de master Geneeskunde op voorbereiding loopbaan.

De master Marketing van de School of Business and Economics scoort bovengemiddeld op inhoud, begeleiding, toetsing en sfeer. Deze opleiding wordt zowel voltijds als in deeltijd aangeboden. Van dezelfde faculteit doet ook de master Spatial, Transport and Environmental Economics het prima op inhoud en toetsing.

Bij de Faculteit der Bètawetenschappen beoordelen de studenten de master Biomedical Technology and Physics op alle thema’s bovengemiddeld en scoort de research master Neurosciences goed op begeleiding en voorbereiding op de loopbaan.

De Keuzegids Masters vergelijkt elk jaar alle geaccrediteerde masteropleidingen aan de Nederlandse universiteiten. De beoordelingen in de gids worden onder meer opgesteld aan de hand van studentenoordelen en accreditatiegegevens waarbij gebruik wordt gemaakt van informatie uit de Nationale Studentenenquête en de Nationale Alumni Enquête. Deze beoordelingen stellen toekomstige studenten mede in staat een weloverwogen keuze voor hun masteropleiding maken.