Winnaars van de FSW Onderwijsprijzen 2022

4 oktober 2022
Tijdens het FSW Onderwijsfestival zijn de winnaars van verschillende FSW Onderwijsprijzen bekend gemaakt en gevierd.

Binnen onze faculteit zoeken we naar studenten die inspireren, en die niet alleen opvallen binnen de VU maar ook daarbuiten. Ook dit jaar hebben we weer zo'n parel onder onze studenten gevonden. Een studente die een geweldige academicus is en een grote drive toont om iets voor de maatschappij te betekenen. De jury waardeert haar inzet als groene ambassadeur, juridisch adviseur, vrijwilliger en haar betrokkenheid bij het mentorprogramma. Onze facultaire winnaar en genomineerde voor de VU-brede StudenTalentprijs is Kiara Vos!

De FSR hield een online poll onder onze studenten, om de meest inspirerende docent binnen onze faculteit te vinden. De drie geweldig getalenteerde genomineerden voor de FSW DocenTalentprijs zijn Aalt Smienk, Gianni Quadvlieg en Wiebe de Jong. Ons FSW DocenTalent en tevens onze genomineerde voor de VU-brede DocenTalentprijs is Wiebe de Jong!

Ook maakten we de FSW-winnaar en onze genomineerde voor de VU-brede Van der Duijn Schouten Onderwijsprijs bekend. Dit is de prijs voor de ervaren docent die niet alleen hoog gewaardeerd wordt door de studenten, maar ook een onderwijsvisie kan tonen en de wereld buiten de VU weet te verbinden met het onderwijs. Twee uitstekende docenten waren genomineerd: Mattijs van de Port en Yvette Taminiau. Beiden hebben uitstekende beoordelingen van studenten; zijn zeer gepassioneerd over hun vakgebied en laten studenten buiten hun bubbel denken. Vanwege haar sterke alumnirelaties, haar visie op onderwijs en haar ambities in transdisciplinair onderwijs is de winnaar Yvette Taminiau!

Alle facultaire winnaars worden genomineerd voor de centrale VU-onderwijsprijzen.

Alle genomineerden en winnaars gefeliciteerd met hun uitmuntende werk!