Wie onderwijs zowel inclusief als uitdagend wil maken, moet voorbereid zijn op verhitte momenten in de collegezaal, aldus onderzoeksassistent Nicole Willner Brodksy en Diversity Officer Education Marieke Slootman (Diversity Office) en onderwijsspecialisten Amrita Das en Siema Ramdas (VU Centre for Teaching & Learning). Zij ontwikkelden een handleiding die docenten houvast geeft in het omgaan met gespannen situaties. Het vinden van een balans tussen persoonlijke waardigheid en academisch ongemak is niet eenvoudig, benadrukken ze.
Lees het volledige artikel en download het raamwerk met tips & tricks voor docenten op de website van ScienceGuide.
Het Mixed Classroom Educational Model
Het VU Mixed Classroom Educational Model is ontworpen door Siema Ramdas, Marieke Slootman en Karen van Oudenhoven van der Zee, en een onderwijsbenadering die voortbouwt op verschillen tussen studenten om de leerervaring voor alle studenten te verrijken.
Wil je je verder verdiepen in het Mixed Classroom model?
Beluister de podcast over het Mixed Classroom Model op Spotify en/of bekijk de website voor meer informatie.
Inclusief én uitdagend onderwijs? Bereid je voor op ‘hot moments’
11 januari 2022
In ScienceGuide is op 22 december 2021 een artikel gepubliceerd over 'Hot moments in Class'; het onderzoek dat verricht is in het kader van de Mixed Classroom over hete hangijzers in het klaslokaal.
Snelle navigatie VU Centre for Teaching & Learning
Contactpersoon