Hoe FSW impact creëert

12 juli 2022
Op 31 mei verzorgde het Institute for Societal Resilience een facultaire bijeenkomst genaamd Impact Creëren @FSW. Aanwezige onderzoekers en medewerkers konden hun input geven op de FSW impactstrategie.

Onze decaan Gregor Halff opende de bijeenkomst met lovende woorden over het onderzoek binnen de faculteit en de onderzoekers. We mogen trots zijn wat we als faculteit neerzetten. Gregor gaf de volgende boodschap mee: minder bescheiden zijn, kansen voor ontwikkeling en het werven van externe middelen.

Deze eerste bijeenkomst had als doel om de gezamenlijke impactstrategie te vormen. Na de presentatie van Joris Rijbroek over de nieuwe impactstrategie van FSW in wording, kregen onderzoekers, studenten en andere medewerkers de kans om hun input te geven. Onderzoekers gaven hierbij aan graag onderdeel te zijn van de beweging richting meer sociale impact creëren. Zij gaven aan dat zowel infrastructuur en communicatie binnen en buiten de faculteit omtrent onderzoek aandacht verdienen.

Hierbij is verder van belang om rekening te houden met de crossovers tussen verschillende expertise velden. Welke soorten impact willen wij als faculteit creëren? En hoe kunnen wij dit realiseren met onderzoek? Een erg inspirerende bijeenkomst die verscheidene inzichten hebben opgeleverd voor de uiteindelijke impactstrategie van de FSW.

Benieuwd naar het ISR-traject om de FSW sociale impact strategie te ontwikkelen of naar de presentatie van deze bijeenkomst? Laat het ons weten via isr.fsw@vu.nl.