Bachelor Sociologie topopleiding volgens Keuzegids 2023

24 november 2022
De bachelor Sociologie van de Vrije Universiteit Amsterdam heeft van de Keuzegids 2023 het kwaliteitszegel Topopleiding ontvangen. In de gids beoordelen bachelorstudenten jaarlijks hun opleidingen op inhoud, docenten, toetsing, voorbereiding op de loopbaan en sfeer.

Sociologiestudenten zijn zeer enthousiast over hoe de bachelor ze voorbereidt op hun verdere loopbaan. Daarnaast scoren ook de onderdelen docenten, toetsing en sfeer bovengemiddeld goed. Met deze beoordelingen sleept de bachelor dit jaar het oordeel Topopleiding binnen.

En daar is opleidingsdirecteur Erik van Ingen heel blij mee: “We hebben de laatste jaren heel hard gewerkt aan een nieuw programma voor onze bachelor Sociologie, dat in allerlei opzichten onconventioneel is. Deze score is een hele mooie erkenning daarvan en een belangrijk teken dat we op de goede weg zitten. Komend jaar gaan we het laatste en derde jaar vernieuwen en gaan we de huidige ervaringen gebruiken om het programma nog verder te fine tunen. Hartelijk dank aan al onze studenten voor jullie positieve feedback!”

Keuzegids
De Keuzegids Bachelors wordt jaarlijks samengesteld door het Centrum Hoger Onderwijs Informatie en vergelijkt alle geaccrediteerde bacheloropleidingen aan de Nederlandse universiteiten. De beoordelingen in de gids worden onder meer opgesteld aan de hand van studentenoordelen en accreditatiegegevens waarbij gebruik wordt gemaakt van informatie uit de Nationale Studentenenquête. In 2022 is de Nationale Studenten Enquête ingevuld door ruim 286.000 studenten. Deze beoordelingen stellen toekomstige studenten mede in staat een weloverwogen keuze voor hun bacheloropleiding maken.