650 bezoekers op Exchange Event 2022

25 mei 2022
Na twee jaar gedwongen onderbrekingen vanwege Corona kon het Outgoing exchange team eindelijk weer het exchange evenement organiseren. Dit evenement, dat normaal gesproken elk voorjaar plaatsvindt, bracht de vertrekkende uitwisselingsstudenten van 2022/2023 samen met de huidige inkomende uitwisselingsstudenten van onze partneruniversiteiten, evenals teruggekeerde VU-studenten, die vorig jaar op uitwisseling zijn geweest. Met ongeveer 650 aanwezige studenten was het evenement een groot succes.

Tijdens het eerste deel van het evenement kregen de studenten een interactieve presentatie van Incoming Exchange Officer Neira Becar in de Aula. Door middel van interculturele quizvragen en culturele theorieën werden studenten bewust gemaakt van onderwerpen als culturele verschillen, hun eigen culturele vooroordelen en (omgekeerde) cultuurschok. Het eerste deel van het uitwisselingsevenement werd afgesloten met een studentenpanel, bestaande uit VU-studenten die naar Canada, Zuid-Korea, het Verenigd Koninkrijk en IJsland zijn geweest tijdens hun uitwisselingssemester vorig jaar. In gesprek met Neira Becar en elkaar vertelden de studenten over hun eigen uitwisselingservaring, waaronder cultuurschok, vrienden maken in het buitenland en academische verschillen in verschillende landen en culturen.

Het tweede deel van het evenement bestond uit een Meet & Greet in de Foyer. Verschillende tafels gaven de verschillende uitwisselingsregio's aan, waar studenten elkaar persoonlijk konden ontmoeten om te praten over hun aankomende uitwisseling. Internationale uitwisselingsstudenten van onze partneruniversiteiten namen deel aan dit onderdeel van het programma en gaven de toekomstige uitwisselingsstudenten inzichten over hun eigen land en cultuur. Ook andere VU-studenten die al terug waren van hun uitwisseling schoven aan voor dit onderdeel en gaven studenten praktische tips voor hun semester in het buitenland.

Outgoing Student Exchange Team

+31 (0)20 59 85745 (tussen 10:00 - 12:00 op maandag, woensdag en vrijdag)

Heb je een vraag? Mail ons!

Spreekuur (inloop, geen afspraak nodig):
Elke dinsdag tussen 12:30 - 13:30 in de Global Room (HG-1A36). Let op: Er is geen spreekuur op dinsdag, 30 april vanwege de meivakantie.

Zoom spreekuur

gebruik deze link om een afspraak te maken

Crisisnummer voor VU-studenten op uitwisseling die in nood verkeren: +31 (0) 20 6444117. Dit is het VU-brede noodnummer. Voorbeelden van noodgevallen zijn natuurrampen, geweldsincidenten en (mentale) gezondheidsproblemen.