Sylvia Pellekooren over de BKO-opleiding

Sylvia Pellekooren heeft een gecombineerde aanstelling bij zowel FGB als Gezondheidswetenschappen en vertelt over haar ervaringen met de BKO-opleiding van het Centre for Teaching & Learning.

"Tijdens de BKO-opleiding heb ik geleerd dat iedereen een eigen manier van leren heeft en dat het belangrijk is om als docent bij deze verschillende leerstijlen aan te sluiten, ook als deze heel anders zijn dan die van jezelf.  Daarnaast heb ik geleerd dat je jezelf ook vanuit je rol als docent mag laten zien en studenten uit kan nodigen om dat vooral ook te doen.

Door de opleiding ben ik minder gefocust op alleen de inhoud van mijn lessen, maar ook op het creƫren van een positief leerklimaat. Een leerklimaat waarin studenten zich (hopelijk) voldoende op hun gemak voelen om actief deel te nemen aan de les en fouten te durven maken. Waar mogelijk probeer ik dan ook actieve lesvormen aan te bieden. Daarnaast besteed ik actief aandacht aan de sfeer door deze te benoemen in zowel de eerste bijeenkomst als ook tijdens tussentijdse evaluaties.

Aan toekomstige deelnemers zou ik willen meegeven dat het handig is een goede planning te maken van de verschillende werkzaamheden die de BKO-opleiding met zich meebrengt. Dan is deze nog steeds veel werk, maar zeker goed te doen!"

Lees meer over de BKO-opleiding bij het Centre for Teaching & Learning.

Sylvia Pellekoooren

Lees ook de ervaring van Jacob Giltaij met de BKO-opleiding