Leer alles over de kracht van Students as Teachers

Wil je studenten als docenten in jouw onderwijs te betrekken? Of doe je dat al, maar vraag je je af of het nog beter kan? In de training ‘Working with Students as Teachers’ leer je alles over de kracht van Students as Teachers (SAT’s) en wat ervoor nodig is om hen te laten floreren.

Centraal staat de didactische en pedagogische meerwaarde van near peer teaching (alle vormen onderwijstaken door meer ervaren studenten) voor het academisch onderwijs. We zoomen in op taken die SAT’s kunnen vervullen en de verantwoordelijkheden die ze kunnen dragen. Ook besteden we aandacht aan het belang en inhoud van begeleiding en training, evenals de praktische implicaties rondom selectie en indienstneming.

De kracht van near peer teaching wordt belicht aan de hand recente theorievorming Teachers en inspirerende best practices in binnen- en buitenland.  Daarnaast biedt deze training alle ruimte voor de inbreng van vragen of dilemma’s over de inzet van Students as Teachers. Na het volgen van deze training kun je direct met je student-collega’s aan de slag.

Deze training is ontwikkeld in samenwerking met experts van het landelijke StuKO-project en de Students-as-Partners beweging aan de VU.

Voor wie?
Voor docenten, onderwijsdirecteuren, opleidingsdirecteuren en iedereen die wil samenwerken met Students as Teachers.

Resultaat
Data en contact

Meer informatie en contact

Snelle navigatie

Ga hier direct terug naar de homepage van het CTL.
Veelbezochte cursussen: BKOSKOLeergang Onderwijskundig Leiderschap
Cursussen per doelgroep: junior docentendocenten met een BKOonderwijsleidersPhDs met onderwijstaken

Heb je vragen?

Neem dan contact op met Laura Arnesano via ctl@vu.nl.

Contactpersoon

• Laura Arnesano