Inspiratie bijeenkomsten voor ervaren begeleiders van promovendi

Inspired Supervision: Inspiratie bijeenkomsten voor ervaren begeleiders van promovendi

Wil je gericht sparren met collega’s over het begeleiden van promovendi? Best practices bespreken? Opladen door nieuwe invalshoeken te bespreken?

Kom dan naar onze cursus Inspired Supervision. In vijf bijeenkomsten van twee uur bespreken we casuïstiek en dilemma's uit de praktijk aan de hand van begeleide supervisie. Steeds vanuit een inhoudelijk invalshoek bespreken we jullie ervaring. Onderwerpen en invalshoeken worden in overleg met de deelnemers gekozen.

Mogelijke invalshoeken: relatie met phd, professionele identiteit, mate van sturing, regulatie, begeleiding vanuit de groep, interculturele verschillen, spanning leren en werken, inclusiviteit, normen/waarden community, rolmodel en gebruiksaanwijzing, ongewenste patronen/gedrag, ethische dilemma’s, onverwachte behoeftes.

Voor wie?
Deze cursus is exclusief voor ervaren begeleiders van promovendi (minimaal 5 jaar ervaring in het begeleiden van promovendi). Het uitgangspunt is een gemengde groep begeleiders van promovendi afkomstig uit meerdere faculteiten. In overleg kan deze cursus ook in het Engels aangeboden te worden.

Deelnemers aan het woord

• "Ik leer graag van de ervaringen van de anderen en de verschillende invalshoeken die zij bieden om met 'problemen' om te gaan."
  • "Het is een veilige omgeving om vragen en uitdagingen vrij en constructief te bespreken. Het is heel fijn om ervaringen en ideeën uit te wisselen."
  • "Ik raad deze cursus zeker aan omdat het een moment is om expliciet na te denken over enkele zeldzame, maar belangrijke situaties die zich kunnen voordoen tijdens PhD-begeleiding."
  • "De sessies boden me de kans om een multidisciplinair perspectief te krijgen op het begeleiden van promovendi, te leren over de do's en don'ts, en na te denken over mijn eigen gewoonten en overtuigingen."
  • "Leren over hoe anderen omgaan met situaties en hun perspectieven op supervisie is ongelooflijk inzichtelijk. Het zet me aan om na te denken over mijn eigen opvattingen en benaderingen van supervisie."

Data en contact

Meer informatie en contact

Snelle navigatie

Ga hier direct terug naar de homepage van het CTL.
Veelbezochte cursussen: BKOSKOLeergang Onderwijskundig Leiderschap
Cursussen per doelgroep: junior docentendocenten met een BKOonderwijsleidersPhDs met onderwijstaken

Heb je vragen?

Neem dan contact op met Laura Arnesano via ctl@vu.nl.

• Laura Arnesano
  • Medewerker studentzaken & marketingcommunicatie