Een kernachtig en inspirerend leiderschapsprogramma

Bouwen aan sterke Onderzoeksteams voor senior onderzoekers

Geef jij leiding aan een team van (junior en senior) onderzoekers? Hoe zorg je voor motivatie bij je teamleden om met elkaar aan de slag te gaan? Wat zijn de randvoorwaarden voor prettige en effectieve teamsamenwerking? Gedeelde verantwoordelijkheid, dat klinkt mooi, maar hoe creëer je dat? Hoe geef je ‘als leider’ ruimte aan anderen en behoud je wel de leiding?

Bij deze vragen (en vele andere) staan we stil tijdens dit leiderschapsprogramma ‘Bouwen aan sterke onderzoeksteams’, een inspirerend en kernachtig programma dat je ondersteunt om je leiderschap verder te ontwikkelen en een sterk team te bouwen. De combinatie van leiderschapsontwikkeling en teamontwikkeling in de onderzoekscontext staat centraal.

Middels kennisontwikkeling, bewustwording en praktische toepassing bouw je tijdens dit programma aan jouw onderzoeksteam, zodat een sterker teamgevoel ontstaat en samen verantwoordelijkheid wordt gedragen voor de onderzoekslijn. Daarnaast zet je een nieuwe stap op het gebied van je eigen leiderschapsontwikkeling.

Voor wie?
Deze cursus is voor Senior Onderzoekers (UD, UHD, Hoogleraar) werkzaam in het hoger onderwijs in Nederland die leidinggeven aan een team (of gedelegeerde verantwoordelijkheid hebben om een team aan te sturen) in de context van een onderzoeksproject of onderzoekslijn.

Meer over dit programma
Resultaat
Data en inschrijven

Meer informatie en contact

Snelle navigatie

Ga hier direct terug naar de homepage van het CTL.
Veelbezochte cursussen: BKOSKOLeergang Onderwijskundig Leiderschap
Cursussen per doelgroep: junior docentendocenten met een BKOonderwijsleidersPhDs met onderwijstaken

Heb je vragen?

Neem dan contact op met Laura Arnesano via ctl@vu.nl.

• Laura Arnesano
  • Medewerker studentzaken & marketingcommunicatie