Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Publicaties | Camille Welie

Publicaties | Camille Welie

Boeken/E-books
Welie, C. (2020). Gefocuste Revisie: checklist voor samenhang. Docentenhandleiding bij een checklist voor schrijvers om zelfstandig de samenhang van hun teksten te verbeteren. Amsterdam: Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding

Welie, C. (2017). Individual differences in reading comprehension. A componential approach to eighth graders’ expository text comprehension [proefschrift]. Utrecht: Landelijke Onderzoekschool Taalwetenschap. (245 pagina’s)

Welie, C. (2012) Maatschappelijke participatie. Utrecht: NCB Uitgeverij. (524 pagina’s)
[NT2-methode met woordenschat-, spreek-, luister-,lees- en schrijfoefeningen om laagopgeleide leerders zonder werkervaring voor te bereiden op vrijwilligerswerk]

Tijdschriften (peer reviewed)
Welie, C., Walet, L., Bernhards, S., & Koster, M. de. (2021). De Academische Woordenschattoets (AWT): Een diagnostische toets bij de start van het hoger onderwijs. Levende Talen Tijdschrift22(3), 30–40

Welie, C., Schoonen, R., & Kuiken, F. (2019). Eighth graders’ expository text comprehension: Do
motivational aspects add to cognitive skills? Dutch Journal of Applied Linguistics. doi:10.1075/dujal.17020.wel

Welie, C., Schoonen, R. & Kuiken, F. (2017). The role text structure inference skill plays for eighth graders’ expository text comprehension. Reading and Writing, 1-30. doi: 10.1007/s11145-017-9801-x

Welie, C., Schoonen, R. Kuiken, F., & van den Bergh, H. (2017). Expository text comprehension in secondary school: for which readers does knowledge of connectives contribute the most? Journal of Research in Reading, 40(S1), 42-65. doi: 10.1111/1467-9817.12090.

Moeken, N., Kuiken, F. & Welie, C. (2016). Samenwerkend Lezen in het voortgezet onderwijs (SALEVO). Effectiviteit voor verschillende typen leerlingen. Levende Talen Tijdschrift, 17(2), 38-49.

Vak- en populair wetenschappelijke tijdschriften en websites
Welie, C., & Gabrovsek Sanders, M. (2021). Gefocuste revisie: Zelfstandig teksten verbeteren zonder schriftelijke feedback. Levende Talen Magazine108(4), 10–15

Welie, C. (2019) Samenwerkend lezen in het voortgezet onderwijs (SALEVO). Didactiek Nederlands – Zo kan het ook. Geraadpleegd 9-12-2019 via https://didactieknederlands.nl/zokanhetook/2019/10/samenwerkend-lezen-in-het-voortgezet-onderwijs-salevo/

Rapporten
Gabrovsek Sanders, L. en Welie, C. (2020). Taalsterker in het eerste studiejaar: een onderzoek naar de taalondersteuningsbehoeftes van talenstudenten. Amsterdam: Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding. (119 pagina’s).

Moeken, N., Kuiken, F. & Welie, C. (2015). SALEVO: Samenwerkend lezen in het voortgezet onderwijs. Amsterdam: Universiteit van Amsterdam. (51 pagina’s)