Welie, C. (2017). Individual differences in reading comprehension. A componential approach to eighth graders’ expository text comprehension [proefschrift]. Utrecht: Landelijke Onderzoekschool Taalwetenschap. (245 pagina’s)
Welie, C. (2012) Maatschappelijke participatie. Utrecht: NCB Uitgeverij. (524 pagina’s)
[NT2-methode met woordenschat-, spreek-, luister-,lees- en schrijfoefeningen om laagopgeleide leerders zonder werkervaring voor te bereiden op vrijwilligerswerk]
Tijdschriften (peer reviewed)
Welie, C., Walet, L., Bernhards, S., & Koster, M. de. (2021). De Academische Woordenschattoets (AWT): Een diagnostische toets bij de start van het hoger onderwijs. Levende Talen Tijdschrift, 22(3), 30–40
Welie, C., Schoonen, R., & Kuiken, F. (2019). Eighth graders’ expository text comprehension: Do
motivational aspects add to cognitive skills? Dutch Journal of Applied Linguistics. doi:10.1075/dujal.17020.wel
Welie, C., Schoonen, R. & Kuiken, F. (2017). The role text structure inference skill plays for eighth graders’ expository text comprehension. Reading and Writing, 1-30. doi: 10.1007/s11145-017-9801-x
Welie, C., Schoonen, R. Kuiken, F., & van den Bergh, H. (2017). Expository text comprehension in secondary school: for which readers does knowledge of connectives contribute the most? Journal of Research in Reading, 40(S1), 42-65. doi: 10.1111/1467-9817.12090.
Moeken, N., Kuiken, F. & Welie, C. (2016). Samenwerkend Lezen in het voortgezet onderwijs (SALEVO). Effectiviteit voor verschillende typen leerlingen. Levende Talen Tijdschrift, 17(2), 38-49.
Vak- en populair wetenschappelijke tijdschriften en websites
Welie, C., & Gabrovsek Sanders, M. (2021). Gefocuste revisie: Zelfstandig teksten verbeteren zonder schriftelijke feedback. Levende Talen Magazine, 108(4), 10–15
Welie, C. (2019) Samenwerkend lezen in het voortgezet onderwijs (SALEVO). Didactiek Nederlands – Zo kan het ook. Geraadpleegd 9-12-2019 via https://didactieknederlands.nl/zokanhetook/2019/10/samenwerkend-lezen-in-het-voortgezet-onderwijs-salevo/
Rapporten
Gabrovsek Sanders, L. en Welie, C. (2020). Taalsterker in het eerste studiejaar: een onderzoek naar de taalondersteuningsbehoeftes van talenstudenten. Amsterdam: Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding. (119 pagina’s).
Moeken, N., Kuiken, F. & Welie, C. (2015). SALEVO: Samenwerkend lezen in het voortgezet onderwijs. Amsterdam: Universiteit van Amsterdam. (51 pagina’s)