Door de dynamische principes en werkwijzen van de MCEM te integreren, streeft deze methode ernaar om leerervaringen van studenten te verbeteren en een inclusieve leeromgeving te bevorderen.
In essentie zet deze techniek docenten aan tot een doordachte reflectie over hun pedagogische beslissingen, met een scherp oog voor de mogelijke impact op de betrokkenheid van studenten, diversiteit en rechtvaardigheid. Door middel van begeleide zelfreflectie krijgen docenten waardevolle inzichten in hun onderwijsmethoden, waardoor ze goed geïnformeerde en inclusieve keuzes kunnen maken binnen het hoger onderwijs.
Onze workshops zijn volledig aanpasbaar aan de unieke eisen van belanghebbenden in het onderwijs, of het nu gaat om docenten, programmacoördinatoren of directeuren. Deze op maat gemaakte workshops dienen als platforms voor professionele groei en samenwerkend leren, en rusten de deelnemers uit met praktische strategieën om hun curriculum te voorzien van inclusieve praktijken. Het uiteindelijke doel? Het koesteren van studentensucces en het bevorderen van diversiteit en gelijkheid binnen het hoger onderwijs.
Voor meer informatie:
Amrita Das (a.das@vu.nl)
Mixed Classroom Curriculum Reflections
Mixed Classroom Curriculum Reflections is een procesgedreven methodologie ontwikkeld op basis van het Mixed Classroom Educational Model (MCEM). Deze aanpak biedt docenten een systematisch kader om de inclusiviteit van hun curriculuminhoud kritisch te beoordelen en te verbeteren.
Snelle navigatie VU Centre for Teaching & Learning
Contactpersoon