Onderwijs Onderzoek Actueel Organisatie en samenwerking EN
Login als
Studiekiezer Student Medewerker
Bachelor Master VU voor Professionals
HOVO Amsterdam VU-NT2 VU Amsterdam Summer School Honoursprogramma Universitaire lerarenopleiding
Promoveren aan de VU Uitgelicht onderzoek Prijzen en onderscheidingen
Onderzoeksinstituten Onze wetenschappers Research Impact Support Portal Impact maken
Nieuws Agenda Energie in transitie
Israël en Palestijnse gebieden Vrouwen aan de top Cultuur op de campus
Praktische informatie VU en innovatiedistrict Zuidas Missie en Kernwaarden
Organisatie Samenwerking Alumni Universiteitsbibliotheek Werken bij de VU
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Mixed Classroom Curriculum Reflections

Mixed Classroom Curriculum Reflections is een procesgedreven methodologie ontwikkeld op basis van het Mixed Classroom Educational Model (MCEM). Deze aanpak biedt docenten een systematisch kader om de inclusiviteit van hun curriculuminhoud kritisch te beoordelen en te verbeteren.

Door de dynamische principes en werkwijzen van de MCEM te integreren, streeft deze methode ernaar om leerervaringen van studenten te verbeteren en een inclusieve leeromgeving te bevorderen.

In essentie zet deze techniek docenten aan tot een doordachte reflectie over hun pedagogische beslissingen, met een scherp oog voor de mogelijke impact op de betrokkenheid van studenten, diversiteit en rechtvaardigheid. Door middel van begeleide zelfreflectie krijgen docenten waardevolle inzichten in hun onderwijsmethoden, waardoor ze goed geïnformeerde en inclusieve keuzes kunnen maken binnen het hoger onderwijs.

Onze workshops zijn volledig aanpasbaar aan de unieke eisen van belanghebbenden in het onderwijs, of het nu gaat om docenten, programmacoördinatoren of directeuren. Deze op maat gemaakte workshops dienen als platforms voor professionele groei en samenwerkend leren, en rusten de deelnemers uit met praktische strategieën om hun curriculum te voorzien van inclusieve praktijken. Het uiteindelijke doel? Het koesteren van studentensucces en het bevorderen van diversiteit en gelijkheid binnen het hoger onderwijs.

Voor meer informatie:
Amrita Das (a.das@vu.nl)

Snelle navigatie VU Centre for Teaching & Learning

Ga hier direct terug naar de homepage van het CTL.
Veelbezochte cursussen: BKOSKOLeergang Onderwijskundig Leiderschap
Cursussen per doelgroep: junior docentendocenten met een BKOonderwijsleidersPhDs met onderwijstaken

Wil je een vraag aan een van onze medewerkers stellen? Neem dan contact op met Carin Weitering, medewerker studentzaken, ctl@vu.nl.
Of bel ons op: 020 598 4263. (op werkdagen tussen 9.00 en 17.00). 

Contactpersoon

Carin Weitering

Direct naar

Homepage Cultuur op de campus Sportcentrum VU Dashboard

Studie

Academische jaarkalender Studiegids Rooster Canvas

Uitgelicht

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas

Over de VU

Contact en route Werken bij de VU Faculteiten Diensten
Privacy Disclaimer Veiligheid Webcolofon Cookies Webarchief

Copyright © 2024 - Vrije Universiteit Amsterdam