Onderwijs Onderzoek Actueel Organisatie en samenwerking EN
Login als
Studiekiezer Student Medewerker
Bachelor Master VU voor Professionals
HOVO Amsterdam VU-NT2 VU Amsterdam Summer School Honoursprogramma Universitaire lerarenopleiding
Promoveren aan de VU Uitgelicht onderzoek Prijzen en onderscheidingen
Onderzoeksinstituten Onze wetenschappers Research Impact Support Portal Impact maken
Nieuws Agenda Energie in transitie
Israël en Palestijnse gebieden Vrouwen aan de top Cultuur op de campus
Praktische informatie VU en innovatiedistrict Zuidas Missie en Kernwaarden
Organisatie Samenwerking Alumni Universiteitsbibliotheek Werken bij de VU
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Sta vooraan in de communicatierevolutie

Met een master Communicatiewetenschap op zak ben je in staat analytisch te kijken naar communicatievraagstukken. Je begrijpt de effecten van media op de samenleving en op de werkvloer. Je herkent communicatieproblemen en weet hoe je ze kunt oplossen.

In een steeds veranderend medialandschap ben je met een studie Communicatiewetenschap een gewild expert die nu en in de toekomst breed inzetbaar is in verschillende sectoren. De afstudeerders van Communicatiewetenschap komen na hun studie vaak terecht bij grote (online) communicatiebureaus of op de communicatieafdeling van een organisatie. Een fase verder zien we onze alumni vaak doorgroeien naar een rol waarin ze verantwoordelijk zijn voor de communicatiestrategie van corporaties en overheidsorganisaties. Denk hierbij bijvoorbeeld aan bierbrouwerijen, ministeries, online platforms, grootwinkelbedrijven, mediabedrijven en NGO’s. Weer een andere groep studenten gaat meer hands-on aan de slag bij kleinere organisaties of bureaus waar ze communicatiestrategie en -uitvoering combineren. 

Met deze opleiding communicatie kun je in een serie uiteenlopende functies aan de slag. Je kunt als onderzoeker communicatievormen en -effecten bij een marketing- of reclamebureau onder de loep nemen of aan de slag als redacteur bij een mediabedrijf, voorlichter bij een (overheids-)organisatie, HR-manager, communicatieadviseur, onderzoeker of journalist.

Alumniverhalen
Wil je geïnspireerd worden door de ervaringen van voormalige studenten? Lees dan hieronder hun verhalen!

Waar heeft de opleiding Communicatiewetenschap ons gebracht?

Wil je je aanmelden voor Communicatiewetenschap?

Bekijk de toelatingseisen

Direct naar

Homepage Cultuur op de campus Sportcentrum VU Dashboard

Studie

Academische jaarkalender Studiegids Rooster Canvas

Uitgelicht

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas

Over de VU

Contact en route Werken bij de VU Faculteiten Diensten
Privacy Disclaimer Veiligheid Webcolofon Cookies Webarchief

Copyright © 2024 - Vrije Universiteit Amsterdam