Impact door onderzoek: focus op je eigen praktijk

24 april 2024
Heb je ooit nagedacht over de impact die je werk kan hebben buiten de academische wereld? Wil je verkennen of en hoe je de impact die je al maakt kan vergroten? IXA heeft een nieuw leertraject over valorisatie en impact ontwikkeld.

Het leertraject is opgebouwd in 3 modules; een introductiesessie, verdiepingssessie en twee sessies waarin je werkt aan jouw eigen idee.

In deze derde module werk je aan je eigen idee. Tijdens twee interactieve sessies van een halve dag ga je je idee verder ontwikkelen en concretiseren. Aan het eind van deze sessies weet je hoe je impact kunt bereiken. Je hebt een overzicht van de te nemen stappen in een duidelijk plan en je weet hoe je een netwerkanalyse maakt die je verder kan helpen.

Wat kun je verwachten?

• Je werkt aan je eigen onderzoeksidee.
  • Je leert hoe je een stakeholderanalyse maakt.
  • Er wordt ingegaan op financieringsmogelijkheden, samenwerken met externe partners en bescherming van je kennis.
  • Je werkt met verschillende sjablonen en modellen van plannen (impactplan, businessplan, societal impact plan).
  • Aan het eind van deze module heb je een stappenplan en een impactplan.

Wie heeft baat bij deze workshop?

Amsterdamse onderzoekers en promovendi die willen leren hoe ze impact kunnen maken met hun onderzoek.

Deze module bestaat uit 2 sessies van 2 uur.
Sessie 1: donderdag 30 mei van 9:30 - 12:30, locatie: VU Campus, Medische Faculteit
Sessie 2: donderdag 20 juni van 9:30 - 12:30, locatie: UvA Universiteitsbibliotheek Singel, Singel 421-427

Inschrijven voor 30 mei en 20 juni

Deelname is gratis. Registratie is verplicht, evenals annulering bij verhindering.

Over het leertraject Valorisatie en Impact

Het traject bestaat uit 3 modules; een inleidende sessie, een verdiepende sessie en twee sessies waarin je werkt aan je eigen idee. Deelnemende onderzoekers kunnen werken aan een aantal vaardigheden die aansluiten bij hun eigen behoeften. De focus ligt op het vertalen van je eigen onderzoek naar een idee dat je verder ontwikkelt tot een dienst, product of manier van publieksbereik. Via dit leertraject kun je in korte tijd je idee een stap verder brengen. Belangrijk: je kunt alle modules volgen als doorlopend leertraject of als zelfstandig traject. Meer lezen