Welkom in de Maand van de Heilige Natuur

6 maart 2023
Van 13 maart tot en met 15 april vieren we de Maand van de Heilige Natuur: een maand vol activiteiten waarin de relatie tussen mens en natuur centraal staat.

In vier inspirerende events verkennen we de manier waarop de theologie en de religiewetenschappen een bijdrage kunnen leveren aan de radicale herpositionering van de relatie tussen mens en natuur. Want welke plek heeft de natuur in de religieuze tradities? En welke plek zou deze moeten hebben?

De Faculteit Religie en Theologie van de Vrije Universiteit nodigt je van harte uit om een of meerdere events bij te wonen.

Zoals het studentenevent The Existential Dimensions of Climate Anxiety op 13 maart, waarin we in gesprek gaan over klimaatangst en samenwerken aan een collectief transitieritueel.

Op 29 maart verkennen we de 'heilige natuur' vanuit verschillende religieuze en levensbeschouwelijke tradities. Meld je aan voor het wetenschappelijk symposium Perspectives on Sacred Nature

Of kom op 30 maart naar On Sacred Nature en luister naar een gesprek met de beroemde religiewetenschapper Karen Armstrong, Planetary Health-hoogleraar Pim Martens en regisseur Mark Verkerk, maker van onder andere De Nieuwe Wildernis.

Wil je liever een beleving? Laat je dan op 15 april onderdompelen in Broze Aarde: Een Mis voor het Universum. We brengen het gelijknamige gedicht van de Zuid-Afrikaanse dichter Antjie Krog tot leven met muziek, dans en een expositie van geurkunstenaar Claudia de Vos.

Bekijk hier het volledige programma