Samen bouwen aan onderwijs: verken je onderwijs ontwikkelpad

15 mei 2023
Het VU Centre for Teaching & Learning heeft een interactieve infographic ontwikkeld die je uitnodigt om je eigen onderwijs ontwikkelpad uit te stippelen. Het helpt je in kaart te brengen en richting te vinden om te groeien op de manier die bij jou past.

De VU is een gemeenschap van lerenden: we groeien samen, trainen en streven naar bloeiende leeromgevingen. Het pad van onderwijsontwikkeling voor VU-docenten begint met de Start to Teach dag, en de eerste stap naar docentprofessionalisering is de Basiskwalificatie Onderwijs (BKO) of de University Teaching Qualification (UTQ). Dit programma rust docenten toe om actieve, blended, inclusieve en slimme cursussen te ontwerpen, effectief toezicht te houden, zelfreflectie toe te passen en de Onderwijsvisie van de VU in de praktijk te verwerken.

De volgende stap is gericht op zowel persoonlijke als competentieontwikkeling gericht op bepaalde thema's en onderwerpen zoals de Mixed Classroom in Practice of het worden van een expert in onderwijsontwerp, wat leidt tot het Senior Kwalificatie Onderwijs (SKO) of de Senior Teaching Qualification (STQ), om je te helpen je coördinerende en leidinggevende vaardigheden in het onderwijs te verbeteren.

Het ontwikkelingstraject breidt zich verder uit met leiderschapsprogramma's zoals de Leergang Onderwijs-Kundig Leiderschap (LOL), en diverse andere (ook op maat gemaakte) mogelijkheden die je stimuleren en ondersteunen tot bloei in de gemeenschap.

Nieuwsgierig geworden? Bekijk de webpagina met dit ontwikkelpad!

Snelle navigatie VU Centre for Teaching & Learning

Ga hier direct terug naar de homepage van het CTL.
Veelbezochte cursussen: BKOSKOLeergang Onderwijskundig Leiderschap
Cursussen per doelgroep: junior docentendocenten met een BKOonderwijsleidersPhDs met onderwijstaken

Wil je een vraag aan een van onze medewerkers stellen? Neem dan contact op met Carin Weitering, medewerker studentzaken, ctl@vu.nl.
Of bel ons op: 020 598 4263. (op werkdagen tussen 9.00 en 17.00).

Contactpersoon