Meet the future of teaching

17 mei 2023
"Lesgeven is mijn superkracht", las de sticker op de laptop, en inderdaad konden we dat in volle glorie zien op 11 mei toen het VU Centre for Teaching & Learning (CTL) het evenement "Meet the future of teaching" vierde.

Het was de dag waarop 96 VU-docenten hun Basiskwalificatie Onderwijs (BKO) ontvingen. Het begon met een heerlijke en productieve lunch, verzorgd door de deelnemers van de Leergang Onderwijskundig Leiderschap, waarin de gasten discussieerden en overlegden over de kansen en uitdagingen van het initiatief voor erkenning en beloning aan de VU.

De lunch werd gevolgd door drie workshoprondes op bijzondere locaties zoals de Broedplaats, waarin afgestudeerden en alumni van de BKO hun onderwijsvisie, onderwijspraktijken, leertechnieken en ervaringen deelden.

De keynote voor de certificering werd verzorgd door Van der Duijn Schouten Education Award 2022 ontvanger Dr. Yvette Taminiau, Associate Professor, Faculteit der Sociale Wetenschappen, die sprak over de relevantie van het creëren van verbindingen om de onderwijspraktijk te ontwikkelen en op te bouwen. CTL-directeur Janneke Waelen herhaalde dat "samen in het onderwijs" de kern vormt van het werkethos van het CTL.

Terwijl de dag eindigde met een opgetogen noot realiseerden we ons dat wat onderwijs aan de VU Amsterdam echt speciaal maakt de mensen zijn, het zijn de docenten en de studenten, hun verhalen, harde werk en passie, die deze superkracht echt doen ontsteken.

Snelle navigatie VU Centre for Teaching & Learning

Ga hier direct terug naar de homepage van het CTL.
Veelbezochte cursussen: BKOSKOLeergang Onderwijskundig Leiderschap
Cursussen per doelgroep: junior docentendocenten met een BKOonderwijsleidersPhDs met onderwijstaken

Wil je een vraag aan een van onze medewerkers stellen? Neem dan contact op met Carin Weitering, medewerker studentzaken, ctl@vu.nl.
Of bel ons op: 020 598 4263. (op werkdagen tussen 9.00 en 17.00).

Contactpersoon