Bachelor student Sasha Božić sleept prijs posterevent binnen

17 februari 2023
Op donderdag 2 Februari vond de 15e editie van het FAR posterevent in het O2 van Amsterdam plaats.

Er deden 14 kandidaten mee met de postercompetitie waarvan er 4 hebben gepresenteerd in het auditorium van het O2. Bij dit posterevenement presenteren de studenten van de Bachelor Farmaceutische Wetenschappen hun bachelor eindprojecten voor een groot publiek. Dit is ook de manier waarop wetenschappers hun werk op congressen presenteren. Het posterevenement is dus een goede leerschool voor de studenten. De beste poster maakt kans op de posterprijs.

Wat de studenten konden winnen? Een certificaat en de mogelijkheid om een congresdag te bezoeken van CHAINS of FIGON, twee grote farma gerelateerde congressen. Dit jaar is de gelukkige winnaar van de posterprijs: Sasha Božić! Sasha heeft haar stage gelopen bij de Medicinal Chemistry groep onder leiding van Maikel Wijtmans en heeft een hele goede pitch gegeven over “The synthesis of novel H1R/H4R ligands". Sasha vertelt met een glimlach: "De afgelopen maanden heb ik veel ervaring opgedaan op het lab en op het gebied van onderzoek. Het winnen van de posterprijs was voor mij een mooie afsluiting van deze leerzame periode."