VU voor Professionals podcast 'Op weg naar een eerlijke topsport'

2 juni 2022
In de VU voor Professionals podcast 'Op weg naar een eerlijke topsport’ bespreken VU alumna Nicole Terborg (journalist/presentator/programmamaker), prof. mr. Marjan Olfers (hoogleraar Sport en Recht) en Jill Holterman (Olympisch langeafstandsloopster, tevens alumna van de leergang Sport en recht van de VU Law Academy) het onderzoek naar de Nederlandse topsportcultuur.

‘’Wat is grensoverschrijdend gedrag in de topsport? Wat de een nog in orde vindt kan voor de ander al heel vervelend zijn. Met name op het moment dat je je als sporter ergens niet okay bij voelt moet dit bespreekbaar zijn, zodat er wat mee kan worden gedaan. Die ruimte is er op dit moment nog vaak niet", aldus Holterman. Bent u benieuwd naar deze podcast? Beluister de podcast hier.

Leergang Sport en recht
Bent u als advocaat of jurist werkzaam in de sportsector, en heeft u behoefte aan meer overzicht van alle voor u relevante juridische regels? 15 november 2022 gaat de leergang Sport en recht onder leiding van Marjan Olfers weer van start. Bekijk hier de webpagina voor meer informatie.

Beoordeling leergang 2021: 8,8!