VU rechtenstudenten door naar finale Amsterdam Law Trials

12 april 2022
Op vrijdag 8 april vond in Amsterdam de eerste ronde plaats van de jaarlijkse Amsterdam Law Trials (ALT). Dit is een moot court competitie waarin (honours)studenten van de VU het opnemen tegen (honours)studenten van de Universiteit van Amsterdam (UvA), Utrecht Law College (ULC) en Politics, Psychology, Law and Economics (PPLE).

In totaal namen 36 ‘lawyer teams’ en 12 ‘judges’ deel in de pleitwedstrijd. Zij pleitten en oordeelden in het Engels. Bij de beoordeling van de deelnemers werd onder andere gelet op argumentatie, improvisatie, creativiteit en kennis van het recht.

Zes ‘lawyer teams’, zes ‘judges’ en zes ‘best speakers’ mochten door naar de finale. Onder de finalisten zijn drie VU-teams en één VU-rechter! Emre Erciyes, Nethra Prathap, Anna van Rijnen, Diede Koppelman, Guul Akyuz, Chrissie Nugteren en Björn Klitsie gaan door in de categorie ‘best lawyer team’. Esme Smithson Swain gaat naar de finale in de categorie ‘judges’.

De finale zal plaatsvinden op vrijdag 10 juni in de Singelkerk te Amsterdam.