Symposium Hervorming Acute zorg, 31 Oktober

19 oktober 2022
Symposium Hervorming Acute zorg, 31 Oktober

Graag nodigen wij jullie uit voor het symposium ‘Hervorming Acute Zorg’ op 31 oktober a.s van 13:00 tot 16:30 in het Van der Valk hotel in Breukelen. Ook willen wij jullie vragen om deze uitnodiging met mogelijke geïnteresseerden in jullie organisatie en/of netwerk te delen. Bedankt!

Hieronder meer informatie over het evenement:

Een herziening van de organisatie van de acute zorg is aanstaande. Die herziening leidt tot wezenlijke aanpassing van de aansturing van en daarmee tot een knip in de ziekenhuiszorg. Die knip heeft consequenties voor het businessmodel (van grote en kleine) ziekenhuizen en van zelfstandige behandelklinieken, alsmede voor de rol van zorgverzekeraars en (interne en externe) toezichthouders, en mededinging.

Met deze middag wil het Talma Instituut van de VU vanuit verschillende wetenschappelijke perspectieven - governance van zorg, bekostiging en gezondheidseconomie - reflecteren op de consequenties voor de aanpalende organisatie van de zorg. Na deze reflecties volgt een paneldiscussie onder leiding van professor Bianca Beersma en is er ruimte voor inbreng vanuit de zaal. Sprekers zijn:

• Xander Koolman van het Talma Instituut
  • Richard Janssen van de Erasmus School of Health Policy & Management
  • Duco Bannink van het Talma Instituut
  • Eric van der Heijden van het Talma Instituut

Vanaf 16:30 uur kunt u tijdens de borrel nog napraten. Gezien de beperkte capaciteit van de zaal vragen we u zich aan te melden via onderstaande link. Vol = Vol. We hopen u te zien bij het symposium.

Aanmelden kan via deze link.

Contact met het Talma Instituut

Stuur een e-mail naar talma.instituut@vu.nl

Het bureau van het Talma Instituut is gevestigd in het hoofdgebouw van de VU.

p/a Faculteit der Sociale Wetenschappen
De Boelelaan 1105