'Hot moments' in het klaslokaal

8 november 2021
Wanneer in je onderwijs verschillende perspectieven samenkomen, zijn zogenaamde 'hot moments' onvermijdelijk. Deze momenten van spanning kunnen, mits goed begeleid, bijdragen tot diepgaand leren.

Op basis van interviews en observaties tijdens Mixed Classroom workshops, hebben we hete hangijzers ontrafeld en een raamwerk samengesteld (.pdf). Dit document biedt inzichten, tools en tips voor docenten in het hoger onderwijs. Voor meer informatie: neem contact op met Amrita Das (a.das@vu.nl).

Het Mixed Classroom Educational Model
Het VU Mixed Classroom Educational Model is een onderwijsbenadering die voortbouwt op verschillen tussen studenten om de leerervaring voor alle studenten te verrijken. Het benutten van deze diversiteit betekent niet dat er een compromis wordt gesloten tussen verschillende perspectieven of dat ze worden samengevoegd tot één uniform perspectief. In plaats daarvan gebruikt de benadering de verschillen en mogelijke spanning tussen standpunten om kritisch denken te stimuleren, analytische vaardigheden te ontwikkelen, en creatieve oplossingen te genereren.

Doe deze herfst (kosteloos!) mee met de workshopreeks Mixed classroom
Wil je ook toe naar een veiliger en inclusiever leerklimaat, waar kritisch denken, discussie, en diversiteit gestimuleerd wordt? Meld je dan aan voor de workshopreeks Mixed Classroom van VU Centre for Teaching & Learning. Bezoek de website voor meer informatie en aanmelden.

Snelle navigatie VU Centre for Teaching & Learning

Ga hier direct terug naar de homepage van het CTL.
Veelbezochte cursussen: BKOSKOLeergang Onderwijskundig Leiderschap
Cursussen per doelgroep: junior docentendocenten met een BKOonderwijsleidersPhDs met onderwijstaken

Wil je een vraag aan een van onze medewerkers stellen? Neem dan contact op met Carin Weitering, medewerker studentzaken, ctl@vu.nl.
Of bel ons op: 020 598 4263. (op werkdagen tussen 9.00 en 17.00).

Contactpersoon