Meer betrokken studenten? Laat ze zelf kennisclips maken!

Laatst gewijzigd op 9 november 2022
Wilfred Boele laat zijn studenten zelf kennisclips maken bij het vak beleid en besluitvorming en verhoogt zo hun betrokkenheid bij het onderwijs.

Wilfred Boele, docent bestuurs- en organisatiewetenschappen, merkte dat zijn studenten bij het vak beleid en besluitvorming minder betrokken waren bij de werkgroepen. Daarom laat hij zijn studenten kennisclips maken. Tijdens de colleges behandelt hij verschillende mechanismes rond beleid en besluitvorming, behalve één, waar hij zijn studenten video's over laat maken. De werkgroepen van vijftien studenten deelt hij op in drie subgroepen die werken aan storytelling, het script voor de video, en het filmen en monteren. De studenten gaan enthousiast aan de slag in de popup studio van de VU en krijgen de juiste begeleiding. Naast een hogere betrokkenheid bij zijn studenten, levert het hem als docent meer tijd op!

Bekijk een vergelijkbare, maar net zo inspirerende toepassing van docent Jos Akkermans.

Meer betrokken studenten? Laat ze zelf kennisclips maken!

Bekijk de pitch

Heb je vragen of opmerkingen?

Stuur een e-mail naar onderwijswerkplaats@vu.nl voor meer informatie.

De VU Onderwijswerkplaats is onderdeel van het VU Centre for Teaching & Learning.