VU Docent Jos Akkermans over activerend blended onderwijs

Laatst gewijzigd op 20 maart 2023
Studenten ontwikkelen wetenschappelijk onderbouwde oplossingen voor vragen uit de praktijk - activerend blended onderwijs volgens Jos Akkermans, Associate Professor of Recruitment & Selection bij de School of Business and Economics.

Zijn praktijkvoorbeeld gaat over het activeren van de studenten door zich via een interview met een opdrachtgever in te leven in een prangend praktijkprobleem. Daarna duiken ze de literatuur in om de laatste wetenschappelijke kennis te achterhalen en op basis daarvan oplossingen voor te stellen aan de opdrachtgever. Ze doen dit door in een korte video (kennisclip) de hoofdlijnen te presenteren tijdens een eindbijeenkomst met de opdrachtgever. Tijdens de presentatie vindt er discussie plaats tussen de studenten en de opdrachtgevers, onder leiding van de docenten. Het lezen van literatuur en opdrachten doen, wordt zo direct relevant en betekenisvol.

Docent Jos Akkermans vertelt over activerend blended onderwijs

Werkt de video niet? Bekijk deze dan via het youtubekanaal van de VU

Lees over Jos zijn onderzoek op de VU Research portal.

Heb je vragen of opmerkingen?

Stuur een e-mail naar onderwijswerkplaats@vu.nl voor meer informatie.

De VU Onderwijswerkplaats is onderdeel van het VU Centre for Teaching & Learning.