Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Docent Marieke Slootman maakte richtlijnen voor betere e-inclusie

Laatst gewijzigd op 8 oktober 2022
Hoe verbeter je e-inclusie bij online onderwijs? Marieke Slootman ontwikkelde richtlijnen die je daarbij helpen.

Hoe maak je online en blended onderwijs inclusiever? Tijdens de pandemie worstelden docenten ermee en waren studenten op zoek naar meer betrokkenheid, inclusiviteit en toegankelijkheid. Docent sociologie Marieke Slootman deed daarom onderzoek en ontwikkelde richtlijnen voor e-inclusie die ervoor zorgen dat elke student zich welkom voelt. Ze adviseert daarbij vijf pijlers: ontwikkel bewustzijn en reflectie, ken je studenten, gebruik meer diverse content, zet diverse lespraktijken in, en zorg voor een inclusief leerklimaat. Ze ontdekte dat digitale tools zich uitstekend lenen ter ondersteuning van deze pijlers, en dat studenten ook graag meedenken over de verbetering van e-inclusie. 

Wil je nog meer weten? Lees dan ook over het VU Mixed Classroom Educational Model.

e-inclusion

e-inclusion

Bekijk de pitch

Heb je vragen of opmerkingen?

Stuur een e-mail naar onderwijswerkplaats@vu.nl voor meer informatie.

De VU Onderwijswerkplaats is onderdeel van het VU Centre for Teaching & Learning.