VU docent Anne de Bruijn over activerend blended onderwijs

Laatst gewijzigd op 16 maart 2023
De flipped classroom-methode om studenten te activeren - activerende blended onderwijs volgens Anne de Bruijn, universitair docent Onderwijswetenschappen.

Haar praktijkvoorbeeld gaat over het activeren van studenten door ze voor de bijeenkomsten, interactief online stof te laten bestuderen met het programma FeedbackFruits. Via dat programma discussiƫren studenten met elkaar door opmerkingen in de tekst te maken en op elkaars commentaren te reageren. Tijdens de bijeenkomsten herhaalt ze de stof niet maar praat ze met haar studenten direct over de onderwerpen die de studenten opvallend, belangrijk of moeilijk vonden: de zogeheten flipped classroom. In haar presentatie verwerkt ze de opmerkingen van de studenten. Anne merkt dat haar nieuwe aanpak leidt tot een betere en diepere verwerking van de stof.

Docent Anne de Bruijn vertelt over activerend blended onderwijs

Werkt de video niet? Bekijk deze dan via het youtubekanaal van de VU

Lees over Anne haar onderzoek op de VU Research portal.

Heb je vragen of opmerkingen?

Stuur een e-mail naar onderwijswerkplaats@vu.nl voor meer informatie.

De VU Onderwijswerkplaats is onderdeel van het VU Centre for Teaching & Learning.