VU docent Ana Cassanti over activerend blended onderwijs

Laatst gewijzigd op 9 maart 2023
Zorgen voor een inclusieve leeromgeving met de mixed classroom - activerend blended onderwijs volgens Ana Cassanti, juniordocent bij het Instituut voor milieuvraagstukken.

Haar praktijkvoorbeeld gaat over het activeren van studenten om na te denken over onderlinge verschillen en overeenkomsten door het gebruik van Mixed Classroom-strategieën. Hoe kunnen die verschillen hen helpen om als groep succesvol te studeren? Ook toont Anna regelmatig foto’s van haar familie om te laten zien wat echt belangrijk is in het leven. Het maakt het onderwijs relevanter voor de studenten, gemakkelijker om de connectie met Anna als persoon te maken en haar niet alleen als de docent te zien.

Docent Ana Cassanti over activerend blended onderwijs

Werkt de video niet? Bekijk deze dan via het youtubekanaal van de VU

Lees over Anna haar onderzoek op de VU Research portal.

Meer inspiratie over activerend blended onderwijs? Klik op één van onderstaande knoppen!

Heb je vragen of opmerkingen?

Stuur een e-mail naar onderwijswerkplaats@vu.nl voor meer informatie.

De VU Onderwijswerkplaats is onderdeel van het VU Centre for Teaching & Learning.