Actieonderzoek in de praktijk

Vervolgmodule 1 van Actieonderzoek voor Veranderaars

Actieonderzoek is niet alleen een combinatie van actie en onderzoek. Het verbindt ook de theorie met de praktijk. In dit vervolg op de basisopleiding Actieonderzoek voor Veranderaars, zal aan de hand van een vraagstuk uit jouw praktijk, die verbinding verder worden versterkt.

In een periode van 12 maanden word je begeleid in het uitvoeren van een actieonderzoek in jouw eigen organisatie of adviespraktijk. Je wordt ondersteund in het opzetten en uitvoeren van het actieonderzoek en krijgt input en feedback van de docent én van collega’s die tegelijkertijd een eigen actieonderzoek aan het uitvoeren zijn.

Daarmee krijg je tips en suggesties voor je actieonderzoek die je direct in de praktijk kunt brengen.

De opleiding bestaat uit 5 collectieve bijeenkomsten en 4 individuele verdiepingsgesprekken. De collectieve bijeenkomsten zijn inhoudelijk gekoppeld aan het navigatiemodel voor het uitvoeren van actie onderzoek. Daarmee is de begeleiding van het uitvoeren van het actie onderzoek gericht op de praktijk en tegelijkertijd gebaseerd op een gedegen theoretische onderlegger.

Bekijk alle toelatingseisen, kosten & praktische informatie

Accreditaties

Ontdek de vervolgmodule Actieonderzoek in de praktijk

Dit programma biedt jou begeleiding bij het daadwerkelijk uitvoeren van jouw actieonderzoek. Het programma duurt 12 maanden en bestaat uit een intake, bijeenkomsten met peergroep, individuele verdiepingsgesprekken en integrale ondersteuning bij jouw actieonderzoek.

Bekijk de studie-inhoud
Navigatiemodel Actieonderzoek

Wil je meer weten?

Neem gerust contact met ons op