Ook als ervaren leraar ben je nooit uitgeleerd. Met kleine aanpassingen aan je repertoire kun je, zowel op didactisch als pedagogisch vlak, een groot verschil maken voor het ontwikkelproces van leerlingen en, minstens zo belangrijk, voor je eigen werkplezier. In deze leergang verken je dan ook samen met collega’s van je eigen en andere (basis- of middelbare) scholen bestaande en nog onbekende methodieken. Je stelt jezelf de vraag of en hoe deze methodieken passen bij jouw vak of leerjaar, jouw school en vooral jouw leerlingen.
Deze leergang is vraaggestuurd, dat wil zeggen dat jouw leervraag in combinatie met de ontwikkelvraag vanuit de school leidend is voor de inhoud van de bijeenkomsten. De leergang bevat een combinatie van masterclasses en inspiratiesessies, die voornamelijk gericht zijn op expertvaardigheden, waarbij gebruikt wordt gemaakt van een scala aan werkvormen, zoals lesson study en het doelsysteem. Deze werkvormen zijn bewezen effectief en zijn blijvend in te zetten, ook na de leergang.
Deze leergang wordt aangeboden in samenwerking met ’Leraar in Amsterdam, een kleurrijk beroep’.
Ervaring van een deelnemer
Pascal Waegeneire wilde graag verder groeien als docent en ging door de leergang Expert Didactiek weer terug naar de bron. “Als je nog maar een snotneus bent heb je prachtige idealen, maar als je lang voor de klas staat, verlies je die een beetje uit het oog.”
Lees hier hoe Pascal Waegeneire de leergang heeft ervaren.
Meer over deze leergang:
Inhoud
Resultaat
Data en contact