De gedwongen overgang van fysiek naar digitaal onderwijs heeft dat eens te meer duidelijk gemaakt. In deze leergang verken je dan ook samen met collega’s van je eigen en andere scholen bestaande en nog onbekende methodieken. Je stelt jezelf de vraag of en hoe deze methodieken passen bij jouw vak, jouw school en vooral jouw leerlingen, en natuurlijk de huidige situatie.
Deze leergang is vraaggestuurd, dat wil zeggen dat jouw leervraag in combinatie met de ontwikkelvraag vanuit de school leidend is voor de inhoud van de digitale en/of fysieke bijeenkomsten. Fysiek of digitaal, de leergang bevat in ieder geval een combinatie van masterclasses, werkgroepen en intervisie, waarbij gebruikt wordt gemaakt van een scala aan werkvormen, zoals lesson study en doelsysteem. Deze werkvormen zijn bewezen effectief en zijn blijvend in te zetten, ook na de leergang.
Deze leergang wordt aangeboden in samenwerking met ’Leraar in Amsterdam, een kleurrijk beroep’.
Ervaring van een deelnemer
Pascal Waegeneire wilde graag verder groeien als docent en ging door de leergang Expert Didactiek weer terug naar de bron. “Als je nog maar een snotneus bent heb je prachtige idealen, maar als je lang voor de klas staat, verlies je die een beetje uit het oog.”
Lees hier hoe Pascal Waegeneire de leergang heeft ervaren.
Meer over deze leergang:
Inhoud
Resultaat
Data en contact