Leer alles over het belang van financiële informatie

Deeltijd Pre-master en Master Accounting & Control

Wil je gaan voor een RA-titel en heb je nog niet de juiste vooropleiding, dan kun je de deeltijd (pre-)master in Accounting en Control volgen.

De deeltijd pre-master Accounting & Control stoomt je klaar voor het wetenschappelijk onderwijs. Vervolgens leer je tijdens de master alles over het belang van financiële informatie voor organisaties. Denk aan jaarrekeningen, managementrapportages en corporate governance. Je leert de theorie en voert een zelfstandig onderzoek uit voor je masterscriptie. Als je de wetenschappelijke master afgesloten hebt, draag jij de titel Master in Accounting & Control. Daarna ben je klaar voor de postgraduate VU Accountancy tot RA-opleiding.

Deeltijd (pre-)master Accounting en Control in het kort:

• Startdatum pre-master en master: september of februari
  • Duur: pre-master gemiddeld 1 jaar en de master 2 jaar - in overleg op maat, want de studieduur is afhankelijk van je vooropleiding en je persoonlijke studieplanning.
  • Tijdsinvestering per week: denk aan gemiddeld 12 tot 16 uur per week inclusief colleges.
  • Colleges: op vrijdag
  • Investering: € 5.400 per jaar
  • Vorm: pre-master klassikaal en 1x per maand online, master altijd op de VU.
  • Titel: MSc

Accreditaties

Ontdek jouw Accounting and Control programma

Accounting & Control raakt aan elk onderdeel van een bedrijf. Daarom bereidt de masteropleiding je voor op veel verschillende rollen - van controller of externe/interne auditor tot belastinginspecteur of banktoezichthouder. Welke richting je ook kiest, je moet weten hoe je je boekhoudkundige vaardigheden op een professionele, verantwoordelijke en ethische manier kunt gebruiken.

Bekijk de inhoud van de opleiding

Verander je wereld. Studeer verder aan de VU

Dit vertellen alumni van de RA-opleiding

Heb je vragen of wil je persoonlijk advies?

Neem gerust contact op via onderstaande gegevens.

Vrije Universiteit Amsterdam
School of Business and Economics
De Boelelaan 1105
1081 HV Amsterdam

Voor vrijstellingen, toelating of taaleisen kun je contact opnemen met de Examencommissie.

Volg ons op

Agnes Braam